Производителят на електрически автомобили Nio разширява присъствието си в Европа и за първи път ще произвежда станции за смяна на батерии извън Китай. През септември в Унгария ще заработи завод, който освен за производство ще служи и като център за услуги, изследвания и разработки, съобщиха вицепрезидентът на NIO Europe Джан Хуей и унгарският министър на външните работи и търговията Петер Сиярто в петък по време на пресконференция, цитирани от Синхуа.
Nio вече продава своите произведени в Китай автомобили в Норвегия и планира да навлезе на пазара в Германия, Нидерландия, Швеция и Дания тази година. Заводът край Будапеща ще доставя станции за смяна на батерии за тези страни. Досега компанията внася разменни станции от Китай.
Базираната в Шанхай компания предлага на своите клиенти система, при която празната батерия може да бъде заменена с напълно заредена в рамките на няколко минути. Това премахва необходимостта пътниците да прекарват време в презареждане на автомобилите си. Подобна технология вече беше въведена преди няколко години от бившия мениджър на SAP Шай Агаси с компанията Better Place, но не успя да се наложи на пазара.
Новият завод с площ от 10 000 кв. м ще се намира в Биаторбаги, на около 20 км западно от Будапеща. NIO заяви, че цялата ѝ европейска мрежа ще бъде захранвана от станциите за смяна на батерии, изградени в новия ѝ унгарски завод, който се очаква да заработи през септември. В дългосрочен план заводът ще се превърне в център за услуги и научноизследователска и развойна дейност, който ще предоставя следпродажбени услуги, бизнес обучение и технически изследвания и разработки, свързани със станциите за смяна на батерии.
Сиярто заяви, че унгарското правителство е подкрепило инвестицията с 1,7 млрд. форинта (4,29 млн. долара). „Електрическата автомобилна революция е най-решаващият процес в световната икономика и сегашният ѝ темп се диктува от Изток, така че има сериозна конкуренция за подобни свързани инвестиции", каза Сиярто.
Той също така заяви, че унгарската икономика се основава основно на автомобилната индустрия, тъй като на сектора се пада почти една трета от производствената продукция на малката централноевропейска държава.
Други китайски производители, сред които и Geely, също се насочват към завладяване на европейския пазар със своите електромобили, използвайки иновативни модели за продажба. Превозните средства на дъщерното дружество на Geely Lynk & Co. се основават на технология на Volvo, която също е част от Geely Group. Lynk разчита на абонаментен модел, при който клиентите плащат месечен наем за своя автомобил и могат да се откажат по всяко време. Конкурентът BYD (Build Your Dreams), който управлява съвместното предприятие Denza New Energy Automotive с Mercedes-Benz в Китай, планира да представи плановете си за Европа на събитие в Нидерландия през август.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 3 години Фабрика за батерии в Украйна, 20 км западно от Будапеща??Брей, тази Украйна как се разширява към Унгария :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар