Тъй като твърдотелните батерии все повече се доближават до широка употреба при електрическите автомобили и в други индустриални области, някои японски компании се стремят да изпреварят конкуренцията относно тестването на тази технология, пише Nikkei Asia Review.
Nippon Steel Technology, звено на най-големия производител на стомана в Япония, планира да пусне до март 2023 г. услуга за тестване в своя развоен център в Амагасаки, близо до Осака. Особеното при тази услуга е, че тя ще обхваща изграждането на прототипи въз основа на проекти, предоставени от производителите на батерии.
Тестването ще е от особено голямо значение, тъй като твърдотелните клетки привличат все повече вниманието на електромобилната индустрия. Дългосрочната производителност на технологията придобива все по-голяма важност за разработчиците на батерии, които търсят начини да предложат достатъчно ефективен продукт на автомобилните компании.
Твърдотелните клетки използват твърди електролити, а не течни или гелообразни, каквито са се наложили масово при електромобилите. Твърдотелната технология се приема за по-безопасна, тъй като има по-малък риск от възпламеняване в сравнение с литиево-йонните клетки.
Китайските и южнокорейски компании остават лидери по отношение на пазарния дял при глобалните продажби на електромобилни литиево-йонни батерии. Много доставчици на батерии и големи автомобилни производители предлагат свои собствени услуги за тестване. Въпреки това полето за тестване на твърдотелни клетки все още има достатъчно място за навлизане на нови играчи.
Групата Nippon Steel не е единствената японска компания, която навлиза в тази област.
Oki Engineering, подразделение на Oki Electric Industry, ще започне да предлага тестове за надеждност още този месец, проверявайки за неизправности, които могат да навредят на работата на батерията. Компанията ще започне с батерии за електронни устройства и ще обмисли впоследствие разширяване към автомобилни батерии.
Звеното, което има опит в тестването на литиево-йонни клетки и такива електронни компоненти като кондензатори, се стреми да генерира 500 млн. йени (3,5 млн. долара) приходи от бизнеса си с твърдотелни батерии през 2025 г.
Все още няма общи глобални стандарти за тестване на твърдотелни клетки. Поради това Oki Engineering ще следва японските индустриални стандарти. Допълнителни критерии за тестване ще бъдат разгледани въз основа на дискусии с производителите на батерии.
Базираните на оксиди твърдотелни батерии с относително малък капацитет вече се произвеждат масово за употреба при мобилни устройства и промишлено оборудване, докато батериите на базата на сулфиди, които предлагат по-висок капацитет, се разглеждат като обещаваща опция за електрическите превозни средства.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР