Печалбата на южнокорейските производители на батерии за електрически автомобили е защитена до известна степен, въпреки че тези компании внасят големи обеми суровини, доставяни от САЩ, тъй като силното търсене поддържа техните печалби, съобщава Bloomberg, цитирайки инвестиционната фирма Baring Asset Management Korea Ltd.
„В краткосрочен план, особено по отношение на третото тримесечие, печалбите им изглеждат добре“, изтъква Хьон Чой, ръководител на корейските активи в Baring. „Но бих добавил това – ако тази ситуация продължи, това ще се превърне в бреме за тях“, предупреждава той.
Опасенията, че рентабилността на компаниите може да бъде подложена на натиск, нарастват сред имена като LG Energy Solution Ltd. и SK On Co., тъй като южнокорейската валута отслабва, което превръща вона в една от най-лошо представящите се валути в региона. Гуверньорът на централната банка на страната обяви, че Южна Корея трябва да насърчи привличането на чуждестранен капитал, за да преодолее задълбочаващата се криза.
Тези притеснения се усложняват от покачващите се цени на метали като литий, които се повишиха тази година на фона на прекъсванията на глобалната верига на доставки.
Средната цена на катодно-активните материали, основна съставка, която представлява около 40% от цената на електромобилната батерия, се е удвоила до 42,37 долара за килограм спрямо 21,81 долара за килограм към края на 2021 г., изчислява LG Energy.
Батериите са най-скъпата част от един електрически автомобил, като LG Energy е най-големият производител на такива батерии в Южна Корея.
Автопроизводителите обаче страдат от по-високите цени на батериите, тъй като потребителското търсене на по-чисти автомобили се засилва, посочва Чой. „Производството на електрически превозни средства е малко, но потребителите приемат увеличението на цените на електромобилите“, добавя той.
Korean Air Lines Co. изчислява, че загубите ѝ се увеличават с около 35 млрд. вона (25 млн. долара), тъй като щатският долар увеличи стойността си спрямо корейската валута до 10 вона за долар, според декларация от 12 август.
Председателят на SK Group Чей Тае-уон заяви миналата седмица, че разходите за задгранични инвестиции са се увеличили с около 20 трлн. вона поради по-слабата местна валута, съобщава Yonhap News
Производителите на полупроводници, дисплеи, автомобили и авточасти също губят конкурентоспособност спрямо японските си конкуренти, предупреди по телефона Куон Ах-Мин, икономист в NH Investment & Securities Co.
Междувременно строителните компании ще бъдат изправени пред по-високи разходи за суровини, особено за цимент, на фона на скока в цените на въглищата. Местните производители на цимент са започнали да повишават цените с 12-15% този месец.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа