Tata Motors пусна в продажба най-евтината електрическа кола в Индия при цена от малко над 10 хил. долара, докато концернът се стреми да привлече повече купувачи, съобщава Nikkei Asia Review.
Tata е лидер на индийския пазар на електромобили, подкрепен от държавните субсидии и високите мита върху вноса.
Решението на компанията да пусне още един електрически модел отразява преговорите между неговия конкурент Mahindra & Mahindra и инвеститори за набиране на до 500 млн. долара за звеното за електромобили, което ще представи своето първо електрическо превозно средства през януари.
Новият модел на Tata, Tiago, представлява електрическа версия на популярния за Индия конвенционален хечбек със същото име. Базовата версия на електромобила ще се предлага на цена от 849 хил. рупии, или 10 370 долара. По-голяма част от новите коли, продавани в Индия – четвъртият по обем на продажбите автомобилен пазар в света – са на цени под 15 хил. долара.
Електрическият Tiago е значително по-евтин от предишния най-достъпен електромобил в страната – Tigor на Tata, чиято цена за базова версия възлиза на 14 940 долара.
Китай обаче предлага някои електрически модели, чиято цена започва от 32 800 юана (4525 долара).
Експлоатационните разходи на електрическия Tiago се очаква да достигат около една седма от бензиновата версия, което го прави особено привлекателен, смята Шайлеш Чандра, управляващ директор на Tata Motors Passenger Vehicles и нейното дъщерно дружество за електромобили.
„Ние не се стремим да предложим най-ниските разходи“, посочва Чандра, добавяйки, че целта е да се обединят функциите на свързаните автомобили и други модерни технологии, като същевременно се запази цената достъпна.
Според Чандра ниските цени на електромобилите ще осигурят нови възможности и пазари за Tata, особено за по-малките градове, където купувачите са особено чувствителни към цената.
Tata, третият по големина производител на автомобили в Индия, набра миналата година 1 млрд. долара за своето електромобилно звено при оценка от 9,1 млрд. долара и очерта планове за реализиране на 10 електрически модела до март 2026 г.
Пазарът на автомобили в Индия е малък в сравнение с населението на страната, като електрическите модели съставляват едва 1% от общите продажби от около 3 милиона броя годишно, като правителството иска да го увеличи до 30% към 2030 г.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
преди 3 години Това, което се предлага в Китай за 4525 $, а именно Wulling трудно мога да го нарека автомобил, то е малко по-голямо от две табуретки.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар