Френската банка Credit Agricole обмисля да предлага финансови услуги за споделяне на автомобили в Германия, тъй като растящият пазар предлага възможности за постигане на добра конкурентоспособност спрямо настоящите играчи, изтъква представител на кредитора пред Automobilwoche.
Отделът за потребителско финансиране на френската банка иска да увеличи приходите, свързани с мобилността, от съвместното си предприятие за лизинг на автомобили със Stellantis и други партньорства, както и от съществуващите услуги за финансиране и отдаване на автомобили под наем.
„Тестваме споделянето на автомобили в по-малките градове във Франция с население до 30 000 души. Ако това начинание успее, ще пренесем концепцията и в Германия“, коментира Стефан Приами, ръководител на отдела за потребителско финансиране на Credit Agricole.
Идеята на банката е да се съсредоточи върху населените места, които се намират сравнително близо до по-големите градове, за да бъдат достъпни за клиенти, които не притежават автомобил, добавя той.
Германският пазар за споделяне на автомобили претърпява трансформация, тъй като Volkswagen продава своето звено за споделяне на автомобили WeShare на базираната в Берлин Miles Mobility.
Mercedes-Benz и BMW също продадоха предприятието си за споделяне на автомобили Share Now на Stellantis. Междувременно фирмата за коли под наем Sixt се насочи към споделянето на автомобили, като сключи договор с китайския концерн BYD за доставка на 100 хил. електрически коли до 2028 г.
Компаниите за автомобили под наем свиха бизнеса си по време на пандемията от коронавирус и много от тях не успяха да се върнат към силните си позиции отпреди здравната криза, дори когато търсенето се възстановява. За втора поредна година кризата във веригата на доставки, подхранвана от глобалния недостиг на полупроводници, ограничава производството на автомобили и оставя автоконцерните с по-малко превозни средства, които да продават на фирми за отдаване под наем.
„Много компании за отдаване на автомобили под наем редуцираха автопарка си по време на пандемията и не могат да възстановят автопарковете си към нормалните им размери сега, когато търсенето се увеличава", коментира Андреас Шифелхолц, управляващ директор на сайтa за сравнение на автомобили под наем Check24.
Сред най-големите фирми за отдаване на автомобили под наем в Европа само Avis Budget Group и Sixt успяха да се върнат към нивата на автопарка си от 2019 г., показват отчетите на компаниите. Europcar Mobility Group и Hertz Global Holdings Inc, които обявиха фалити на фона на срива на туристическата индустрия през 2020 г., все още не са възстановили предишния си размер.


НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора