IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Credit Agricole поглежда към пазара за споделяне на автомобили в Германия

Френският кредитор обмисля да предлага финансови услуги на този пазар, тъй като вижда възможност за постигане на добра конкурентоспособност

20:21 | 28.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Френската банка Credit Agricole обмисля да предлага финансови услуги за споделяне на автомобили в Германия, тъй като растящият пазар предлага възможности за постигане на добра конкурентоспособност спрямо настоящите играчи, изтъква представител на кредитора пред Automobilwoche.

Отделът за потребителско финансиране на френската банка иска да увеличи приходите, свързани с мобилността, от съвместното си предприятие за лизинг на автомобили със Stellantis и други партньорства, както и от съществуващите услуги за финансиране и отдаване на автомобили под наем.

„Тестваме споделянето на автомобили в по-малките градове във Франция с население до 30 000 души. Ако това начинание успее, ще пренесем концепцията и в Германия“, коментира Стефан Приами, ръководител на отдела за потребителско финансиране на Credit Agricole.

Идеята на банката е да се съсредоточи върху населените места, които се намират сравнително близо до по-големите градове, за да бъдат достъпни за клиенти, които не притежават автомобил, добавя той.

Германският пазар за споделяне на автомобили претърпява трансформация, тъй като Volkswagen продава своето звено за споделяне на автомобили WeShare на базираната в Берлин Miles Mobility.

Mercedes-Benz и BMW също продадоха предприятието си за споделяне на автомобили Share Now на Stellantis. Междувременно фирмата за коли под наем Sixt се насочи към споделянето на автомобили, като сключи договор с китайския концерн BYD за доставка на 100 хил. електрически коли до 2028 г.

Компаниите за автомобили под наем свиха бизнеса си по време на пандемията от коронавирус и много от тях не успяха да се върнат към силните си позиции отпреди здравната криза, дори когато търсенето се възстановява. За втора поредна година кризата във веригата на доставки, подхранвана от глобалния недостиг на полупроводници, ограничава производството на автомобили и оставя автоконцерните с по-малко превозни средства, които да продават на фирми за отдаване под наем.

„Много компании за отдаване на автомобили под наем редуцираха автопарка си по време на пандемията и не могат да възстановят автопарковете си към нормалните им размери сега, когато търсенето се увеличава", коментира Андреас Шифелхолц, управляващ директор на сайтa за сравнение на автомобили под наем Check24.

Сред най-големите фирми за отдаване на автомобили под наем в Европа само Avis Budget Group и Sixt успяха да се върнат към нивата на автопарка си от 2019 г., показват отчетите на компаниите. Europcar Mobility Group и Hertz Global Holdings Inc, които обявиха фалити на фона на срива на туристическата индустрия през 2020 г., все още не са възстановили предишния си размер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:52 | 28.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още