Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливър Блуме реорганизира софтуерното планиране в рамките на групата и най-накрая „дръпна шалтера“ на някогашния многообещаващ проект. Фабриката на компанията в Брауншвайг сега поема едно от най-проблемните начинания, оставено от предшественика на Блуме Херберт Дийс, пише Automobilwoche.
Проектът Artemis, който беше изоставен напоследък и който целеше да създаде високоефективен електрически автомобил за марката Audi през 2024 г., най-накрая бива погребан. След като на няколко пъти проектът беше отлаган, се стигна до последния план за реализация с хоризонт 2027 г., когато на пазара трябваше да дебютира въпросното превозно средство.
Планираните модели към проекта Artemis сега ще бъдат разработени и произведени, без да са оборудвани със софтуера E 2.0, който се подготвя от звеното Cariad – един от основните препъникамъни при отстраняването на Херберт Дийс като изпълнителен директор във Volkswagen.
Основната идея на Artemis беше да разработи за електромобилите на Audi система от четвърто ниво на автономност.
Handelsblatt дори съобщи, че базираната в Инголщад компания ще трябва да прехвърли всички операции, свързани с автономното управление, на Volkswagen Commercial Vehicles (VWN). Някои представители на компанията обаче твърдят, че тези отговорности всъщност никога не са принадлежали на Audi, а на Cariad.
Както и преди, VWN ще отговаря за разработването на решения за автономно шофиране за совалкови услуги. И докато работата върху системата от четвърто ниво на автономност в Audi е окончателно замразена, тази в рамките на VWN продължава – очаква се през 2025 г. да се появи първият автономен ID Buzz като тип совалка в Хамбург.
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group и Porsche AG Оливер Блуме. Снимка: Bloomberg L.P.
Модифициране на софтуера
Очаква се на 15 декември Оливер Блуме да представи новата софтуерна стратегия на групата пред надзорния съвет. Тук влиза и редизайн на проекта Trinity и преструктуриране на съответните софтуерни архитектури.
Софтуерните версии E 1.1 и E 1.2 трябва да бъдат доразвити и внедрени до края на десетилетието.
Според Handelsblatt версията E 1.2, на която разчитат премиум марките Porsche и Audi, ще бъде преименувана на Software Premium. Според източници обаче няма планове за интегриране на E 1.2 сред марките за масовия пазар. При тях ще се използва вече разработеният софтуер E 1.1, който ще бъде доразвит за тази цел.
От 2026 г. платформата SSP61, разработена съвместно с Porsche, ще бъде използвана като основа за всички премиум модели, като планирания електромобил A8. Това са автомобили, които в момента се появяват само в телевизионните реклами на Audi като визии за бъдещето. Особено неприятно е положението за компанията от Инголщад, тъй като сега тя трябва да промени своята вътрешна стратегия за тези превозни средства.
Едно нещо е ясно обаче: дебютът на планираните автономни модели на Audi ще бъде отложен за неопределено време поради планираната трансформация, предприета от Блуме. Целта остава непроменена за втората половина на десетилетието.
Вместо това Cariad, като звено, отговорно за софтуера за автономно управление на автомобилите, първоначално ще доставя софтуерни решения на Volkswagen Commercial Vehicles в Хановер. Според Automobilwoche първият тестови прототип на ID.Buzz, разработен с партньора Mobileye, вече се движи по улиците на Тел Авив.
SSP 61 сега също ще се превърне в основа за подготвяните в рамките на Artemis модели - Landjet и Landyacht. И тук работата продължава по развитието на софтуера E 1.2, но без възможност за автономно шофиране от четвърто ниво. Въпреки това тези модели ще преминат към софтуера E 2.0 – веднага след като Volkswagen стартира Trinity около 2028 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна