IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

VW отлага избора на локация за свой завод за батерии в Източна Европа

Компанията се позовава на несигурната икономическа среда, като процесът по вземането на решение за терена ще бъде забавен с няколко месеца

11:35 | 09.12.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Volkswagen AG отлага плановете си за избор на локация за строежа на своята бъдеща фабрика за електромобилни батерии в Източна Европа на фона на несигурната икономическа среда, съобщава Ройтерс, цитирайки германската автомобилна група.

„Volkswagen AG и неговият бизнес за батерии PowerCo непрекъснато разглеждат подходящи места за следващата си гигафабрика в Европа“, изтъква най-големия производител на елки коли в Европа в съобщение по имейл. „Засега не са взети решения, процесът на оценка продължава“, добавят от Volkswagen.

Новинарската агенция CTK по-рано съобщи, че решението за избора на терен за нова фабрика ще бъде отложено с няколко месеца. Чехия е един от фаворитите сред разглежданите страни, където още попадат Унгария, Полша и Словакия.

Очаква се новото съоръжение да бъде въведено в експлоатация през 2027 г.

През октомври чешката марка на Volkswagen Skoda обяви, че очаква компанията майка да вземе решение за новия завод до края на 2022 г.

„Не бързаме, тъй като ни трябва повече време, преди да вземем решение в светлината на настоящите обстоятелства“, добавя германската група.

Планираният завод за батерийни клетки на Volkswagen в Източна Европа ще бъде четвъртият по ред в плана на компанията за изграждане на шест такива обекта в цяла Европа до края на десетилетието.

По-рано тази седмица Volkswagen обяви, че ще инвестира 460 млн. евро до началото на 2025 г. в своя основен завод във Волфсбург, като по-голяма част от средствата ще бъдат използвани за производство на електрическия модел ID.3. След като започне мащабната монтажна дейност, в завода ще стартира и производството на нов SUV електрически модел, базиран на платформата MEB, използвана от компанията от 2019 г. насам.

Планираните промени във Волфсбург, където работят около 60 хил. работници, произвеждащи модели като Golf, Tiguan и Touran, са на първо място в графика на работническия съвет на фона на опасенията, че заводът може да се раздели с ролята си на основна движеща сила за марката в процеса на електрификация.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:36 | 09.12.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още