IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lucid разочарова анализаторите с прогнозата си за производството през 2023 г.

Компанията се позова на слабото търсене - проблем, задълбочен от ценовите намаления на по-големите ѝ конкуренти

14:15 | 23.02.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Прогнозата на американския електромобилен стартъп Lucid Group Inc. за производството през тази година не успя да отговори на очакванията на анализаторите, след като компанията записа сериозен спад на поръчките за четвъртото тримесечие на 2022 г. на фона на отслабващото търсене, съобщава Ройтерс.

Базираната в Нюарк, щата Калифорния, компания, която се сблъсква с проблеми относно веригата на доставки и логистиката, беше засегната и от агресивните ценови намаления, предприети от някои нейни по-големи конкуренти като Tesla Inc., които привлякоха повече кандидат-купувачи за сметка на стартъпи като Lucid.

„Налице е много по-сериозна конкуренция, отколкото преди година. Много повече електромобили стават по-достъпни, като се предлагат на по-ниски цени от тези на Lucid Air“, изтъква Гарет Нелсън, анализатор от CFRA Research. „Вероятно много от клиентите са силно разочаровани, тъй като трябва да чакат повече време, за да получат вече поръчаните автомобили“, добавя той.

Lucid очаква да произведе от 10 хил. до 14 хил. луксозни електрически превозни средства тази година. Медианната прогноза на анализаторите, анкетирани от Visible Alpha, беше за 21 815 превозни средства.

Компанията, която е подкрепяна от държавния инвестиционен фонд на Саудитска Арабия - Public Investment Fund, достави 4369 автомобила миналата година, произвеждайки 7180 превозни средства.

„Преодоляхме основните затруднения, ограничаващи производството, но това оказа известно въздействие върху търсенето, което генерирахме в началото, и това беше влошено от предизвикателната макроикономическа среда“, сподели изпълнителният директор на Lucid Питър Роулинсън по време на дискусия с анализатори, след като компанията отчете приходи за четвъртото тримесечие, които не отговарят на очакванията.

Ценовите понижения, предприети от компании като Tesla и Ford Motor Co., помрачиха усилията на стартъпи като Rivian Automotive Inc. и Lucid да се доближат до рентабилност и да засилят своето пазарно присъствие.

Lucid каза, че има повече от 28 000 поръчки към 21 февруари, което е спад в размер на 6000 резервации спрямо третото тримесечие, доставяйки около 1900 автомобила на фона на някои отменени поръчки. Негативните резултати отразяват проблемите на Lucid, която предложи отстъпка от 7500 долара за някои определени версии на Air, изтичащи на 31 март.

Финансовият директор Шери Хаус посочи, че Lucid няма да публикува тримесечни насоки относно резервациите оттук нататък.

Тази година компанията ще се съсредоточи върху подобряването на производството и доставките и ще предприеме "енергичен и цялостен" ангажимент относно намаляването на оперативните и производствените разходи.

Според Хаус Lucid ще отчете капиталови разходи между 1,5 и 1,75 млрд. долара през тази година. Това представлява 40% скок спрямо разходите за 2022 г., но остава доста под очакванията на анализаторите за 2,24 млрд. долара.

Lucid отчете паричен баланс от 1,74 млрд.  долара за четвъртото тримесечие, след като набра финансиране за 1,52 млрд. долара през декември. В края на третото тримесечие компанията разполагаше с 1,26 млрд. долара в парични резерви.

Приходите на компанията са нараснали до 257,7 млн. долара през тримесечието, приключило на 31 декември, спрямо 26,4 млн. долара година по-рано.

Нетната загуба на Lucid се свива до 472,6 млн. долара, или 28 цента на акция, спрямо загубата от 1,05 млрд. долара, или 64 цента на акция, през същия период на предходната година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:15 | 23.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още