Mercedes-Benz Group AG претърпя неуспех в спор пред върховния съд на Европейския съюз (ЕС) относно задължението си да компенсира собствениците на автомобили, оборудвани с незаконна технология, която изключва системата против замърсяване, за да защити компонентите при ниски температури, съобщав Bloomberg.
В дело, заведено първоначално в германски съд, собственик на автомобил Mercedes, оборудван с подобно устройство, изтъква, че превозното средство нарушава правилата, регулиращи емисиите на вредни за човешкото здраве газове. Случаят е поредният от серия от съдебни сблъсъци, свързани със скандала около дизеловите автомобили, който засегна основните германски автомобилни концерни.
Потребителите, закупили такива превозни средства, имат „правото на обезщетение от производителя, когато това устройство причинява щети на купувача“, става ясно от постановление на Съдът на ЕС във вторник.
„Законодателството на ЕС защитава, в допълнение към обществените интереси, специфичните интереси на отделния купувач на моторно превозно средство“, категорично е ведомството.
През 2020 г. Съдът на ЕС издаде ключово решение относно спор, свързан с „Дизелгейт“ и Volkswagen, посочвайки, че употребата на такива устройства - помогнали на концерна да заобиколи тестовете за определяне на количеството отделяни вредни емисии от автомобилите - не може да бъде оправдано по правилата на блока.
Решението повдигна въпроси за производителите на автомобили в по-широк план относно използването на друг софтуер, тъй като функциите на двигателя, известни като термални прозорци - които понижават контрола върху замърсяването, когато температурите са ниски, за да предпазят компонентите - се използват в цялата индустрия.
Съдът на ЕС „ясно подчерта, че става въпрос само за щетите, действително претърпени от купувача“, заяви от своя страна Mercedes.
Компанията посочва, че нейните автомобили, „които са засегнати от сервизната акция, могат да продължат да се използват без ограничения след подходящи актуализации на софтуера“.
Съдът заяви, че държавите от ЕС са „задължени“ да гарантират, че хората, закупили такива коли, имат „право на обезщетение от производителя на това превозно средство" и че „националното законодателство не може да направи невъзможно или прекомерно трудно за купувача да получи адекватно обезщетение за причинените му вреди”.
Миналата година съдиите от ЕС се изказаха по друг случай, включващ Volkswagen, като изясниха, че няма изключение от разпоредбите за използването на софтуер, който изменя данните за емисиите на замърсители при автомобилите въз основа на външната температура. Въпреки че компанията настоява, че използването на така наречените термални прозорци е в съответствие със закона, решението отвори вратата за възможни съдебни дела за обезщетение.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс