Американският електромобилен концерн Tesla Inc. отчита силен ръст на продажбите в Австралия през последните месеци – знак, че един от най-недружелюбните към това задвижване големи пазари най-накрая започва да се променя, пише Bloomberg.
Проблемите във веригата на доставки, които удължиха времето за транспортиране на електромобилите на Tesla от фабриките до клиентите до внушителните девет месеца и които доведоха до ценови ръстове при Model 3, изглежда вече са приключили.
Сега един нов Model 3 Performance, поръчан в Сидни, струва 90 300 австралийски долара и може да бъде доставен на клиента до седмица, става ясно от информация, публикувана на сайта на производителя.
Същото може да се каже и за САЩ, родния пазар на Tesla.
Здравият разум се завръща и на пазар на употребявани коли в Австралия. През август щастливите собственици на Model 3 можеха да продадат електромобилите си на нетърпеливите купуващи за цени между 130 хил. и 138 хил. австралийски долара – значително повече от цената на един чисто нов модел.
През последните дни се наблюдават десетки употребявани електромобили Model 3, предлагани на сайта carsales.com. Някои от тези превозни средства са на едва година – и за по-малко от цената на нов модел.
Няма нито един употребяван Model 3 в Сидни, който да струва повече от 100 хил. австралийски долара.
Подобреното предлагане помага на този пазар, който отдавна изостава в налагането на електромобилите спрямо други развити икономики. Предишното правителство критикуваше пробега на елкетромобилите, начело с бившия премиер Скот Морисън.
Сравнително слабото приемане на електромобилите в страната накара производителите да дадат приоритет на други пазари.
Най-продаваните електромобили в Австралия. Източник: Федерална камара на автомобилната индустрия в Австралия
Настоящата лейбъристка администрация на Австралия, която пое управлението миналата година, въведе данъчни облекчения за нови електромобили. Правителството също така проучва стандарти за горивна ефективност, които биха могли да направят по-непривлекателна покупката на конвенционални превозни средства с двигател с вътрешно горене.
„Предлагането се подобрява, въпреки че все още има някои проблеми“, коментира Тони Вебер, главен изпълнителен директор на Федералната камара на автомобилната индустрия - група, която представлява австралийската автомобилна индустрия.
Стандартите за горивна ефективност ще увеличат обема и пробега на електромобилите, доставяни в Австралия, като същевременно ще стимулират търсенето, добавя той.
Преди година - на фона на проблемите във веригата на доставки, свързани с анти-Covid мерките в Китай - електромобилите представляваха по-малко от 1% от продажбите на нови автомобили в Австралия. Миналия месец техният дял достигна 6,8%.
Въпреки че това остава много под резултатите за други страни като Норвегия, където 75% от новите превозни средства не отделят емисии, делът на електромобилите в Австралия постепенно започва да расте. Електрическите модели на Tesla, някога рядкост по австралийските пътища, сега са навсякъде. Model 3 се нарежда на трето място по продажби в страната, изпреварван само от пикапите Ford Ranger и Toyota HiLux.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
преди 2 години некой антиЕС , анти-електрика , анти-затоплист , аве некоя антика , да вземе да обясни , след като не могат да се карат и зареждат по 400-500-800км , както неговият golf 3 TDI , как ще си ги бият в главата австралийците с тези магистрали там ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар