Продажбите на нови автомобили в Русия се свиват с 10,6% на годишна база през март до 48 414 броя, съобщава Ройтерс, цитирайки данни на Асоциацията на европейския бизнес (AEB).
Продажбите през първото тримесечие са намалели с 44,7%, тъй като индустрията продължава да изпитва затруднения заради западните санкции, наложени на Русия заради войната в Украйна, добавя AEB.
Автомобилният сектор беше сред най-тежко засегнатите от западните санкции през последната година.
Продажбите на нови автомобили се сринаха с 59% през 2022 г., тъй като няколко големи производители спряха производството, неспособни да осигурят части, тъй като западните вериги на доставки се разпаднаха.
Производството на нови автомобили в Русия междувременно спадна до най-ниското ниво от разпадането на Съветския съюз. като цените на новите превозни средства се повишиха драстично, отблъсквайки купувачите във време, когато руските потребители остават предпазливи относно влагането на пари в скъпи стоки.
Сега Русия търси инвестиции и партньорства от "приятелски" страни - тези, които не са наложили санкции на Москва - и се опитва да възобнови производството в заводи, притежавани преди това от западни автомобилни концерни.
По-рано AEB прогнозира, че продажбите в Русия ще нараснат с 12% през 2023 г. до около 770 хил. автомобила, което е доста под 1,6-те милиона нови автомобила, продадени през 2021 г.
В края на март стана ясно, че заради проблеми с доставките на компоненти голяма част от работната сила на руския автомобилен концерн „АвтоВАЗ“ излиза в тримесечен принудителен отпуск от края на май.
„През пролетта на 2023 г. редица доставчици на компоненти информираха „АвтоВАЗ“, че прекратяват доставките“, информира групата, цитирана от агенция „Интерфакс". Компанията, която беше върната от руската държава през миналата година, след като през 2022 г. страната пое дяловете на френската автомобилна група Renault в най-големия производител на превозни средства в страната, се оплака, че предишните споразумения за доставка са били нарушени с промяната на собствеността.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 2 години според ват,енките отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години А през съшият този март, продажбите на нови коли в UK, която според *** е държава загиваща, са били 287 825 броя... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години хех ... всичко върви по план ... !! ... първо започва да им се разпада пазарът на стоки за дълготрайна употреба ... пазарът на стоки за промишлеността вече е на командно дишане ... предстои да започне разпад на пазара на потребителски стоки и този на храни ... гнъсъви блатни opkи ... те ще се разпаднат на отделни племена последни ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар