Глобалните продажби на Toyota Motor Corp. нарастват с близо 5% през април спрямо същия месец година по-рано, стимулирани от по-силното търсене на хибриди и бензинови автомобили в Япония и Китай, съобщава Ройтерс.
Японският автомобилен производител отчете и по-силни продажби на електромобили отвъд родния пазар, с което общият обем на доставени изцяло електрически коли на Toyota за първите четири месеца надхвърля постигнатото през 2022 г.
През април Toyota е продала 800 863 автомобила в световен мащаб, като тук се включват и продажбите на марката луксозни модели Lexus, което представлява увеличение от 4,9% в сравнение със същия месец на миналата година, когато продажбите пострадаха силно от недостига на компоненти, предизвикан от пандемията от коронавирус.
Продажбите на хибриди в Япония, включително новия Prius, отчитат силен скок от 59,2% на годишна база, достигайки 125 326 броя, с което концернът изпреварва ръста от 21,5% при общите продажби на местния пазар за април.
В Китай продажбите на Toyota скачат с 46,3% до 162 554 броя в сравнение със същия месец на предходната година, възстановявайки се от удара, свързан с пандемията от предходната година.
През април автомобилният производител е продал 8584 електромобила в световен план, което представлява над 1% дял от глобалните му продажби в рамките на месец – първото подобно постижение на Toyota, която е обвинявана, че се включва изключително бавно в глобалната надпревара за електрификация на продуктовата гама.
По този начин общият брой продадени електромобили на Toyota за първите четири месеца достига 26 057, което е повече от продадените през цялата 2022 г. 24 466 изцяло електрически коли.
В началото на май Toyota представи консервативна прогноза за печалбата за текущата фискална година, която приключва в края на март 2024 г., докато новият главен изпълнителен директор Коджи Сато иска да изпълни обещанието си за бързо разширяване в посока електрическа мобилност – сфера, в която компанията изостава от своите конкуренти.
Най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял представи прогноза за целогодишната оперативна печалба от 3 трлн. йени, което е в съответствие с оценките на анализаторите. Приходите от продажби вероятно ще достигнат 38 трлн. йени.
За последната фискална година, приключила през март, Toyota отчете оперативна печалба от 2,7 трлн. йени, надминавайки прогнозата на анализаторите за 2,63 трлн. йени, както и собствената си консервативна оценка за 2,4 трлн. йени. Приходите от продажби растат с 18 на сто до 37,2 трлн. йени, което е повече в сравнение с пазарните очаквания за 36,4 трлн. йени.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 2 години Тойота 26 хил , а само модел игрек на Тесла 260 хил ! Ама така е като закъснееш безвъзвратно . отговор Сигнализирай за неуместен коментар