Най-големият руски производител на автомобили „АвтоВАЗ“ е поискал от регионална затворническа служба да му помогне да се справи с недостига на работна ръка, като използва хора, осъдени на принудителен труд, докато се опитва да изпълни своите цели за увеличаване на производството след масовия отлив на западни инвеститори през 2022 г., съобщава Ройтерс.
Равнището на безработица в Русия sпадна до рекордно ниските 3,3% през април, подчертавайки недостига на работна ръка, който задушава икономическия растеж. При обявената през септември частична военна мобилизация стотици хиляди млади мъже в трудоспособна възраст бяха призовани в армията, докато други напуснаха страната, за да избегнат мобилизацията.
Клонът на Федералната служба за изпълнение на наказанията (ФСИН) в Самарската област споделя, че е имало среща между нейното ръководство и това на „АвтоВАЗ“, като компанията е помолила за осигуряване на работна ръка, за да увеличи темпа и обемите на производство с 28% от септември и с 40% на сто от януари следващата година.
За момента от автомобилния концерн отказват коментар по темата.
Самарският клон на затворническата служба не уточнява нивото, на което се основават целите за производствения растеж на „АвтоВАЗ“. Заводите на концерна в Русия са произвели общо 450 хил. превозни средства през 2022 г. – най-ниското ниво от разпадането на Съветския съюз насам.
„В тази връзка, а също и като се има предвид изключително напрегнатата ситуация на пазара на труда в Толиати и Самарска област, представителят на завода помоли ръководството (на затворническата служба) за подкрепа и съдействие при подбора на персонал за предприятието измежду осъдените на принудителен труд“, изтъкват от затворническата служба.
В презентация, публикувана по-рано този месец, руското Министерство на промишлеността и търговията изчислява, че стойността на производството на автомобили в Русия може да нарасне с 3,5% до около 3 трлн. рубли (35,7 млрд. долара). Това е със 7,2% повече спрямо стойността за 2022 г.
Междувременно обаче стойността на износа на индустрията вероятно ще се свие 2,4 пъти до 58,99 млрд. рубли (702 млн. долара) до края на годината, изчислява ведомството.
За първите четири месеца на годината са били произведени 113 хил. леки превозни средства в Русия, което е с 57,2% по-малко спрямо същия период на 2022 г., посочва руската статистическа служба Росстат.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
преди 2 години Тия трябва да имат много затворници...Едни попълват редиците на Вагнер и решават въпросите на специалната операция, други ще решават кадровите проблеми на АвтоВаз...То май читави хора за работа нямат, ама затворници колкото щеш... отговор Сигнализирай за неуместен коментар