Френско-италианският автомобилен концерн Stellantis NV планира да стартира продажби на достъпен електромобил на цена под 25 хил. евро в началото на следващата година, насочен към клиенти от масовия пазар, които при липса на подобни европейски модели биха се насочили към китайските марки, съобщава Bloomberg.
Citroen, една от 14-те марки на Stellantis, ще започне производството на фокусирания върху градската мобилност e-C3 в Словакия, като идеята е той да се конкурира със сглобявания в Китай Dacia Spring и с новия Renault 5 EV.
Моделът e-C3 ще предлага пробег от 300 км с едно зареждане на батерията.
„Citroen има опит в създаването на достъпни автомобили и ролята ѝ сега е да направи електрическата мобилност достъпна за всички“, изтъква ръководителят на марката Тиери Коскас, добавяйки: „Няма еквивалент на тази кола днес“.
Европейските автопроизводители се сблъскват със затруднения при предоставянето на достъпни електромобили, които да генерират достатъчна възвръщаемост поради високите разходи за батерии. Агресивните ценови намаления от страна на американския концерн Tesla Inc. допълнително засилват натиска върху тези компании, докато китайските марки се готвят да навлязат още по-агресивно в Европа.
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес предупреди за затваряне на заводи поради високата цена на електрификацията.
През март германският конкурент Volkswagen AG представи концепция за електрическо превозно средство, което ще струва по-малко от 25 хил. евро, но производството на автомобила ще започне едва след няколко години. Френският съперник на Stellantis Renault планира да представи „произведен във Франция“ изцяло електрически Renault 5 през следващата година, въпреки че компанията досега не е разкрила цената му.
Разработката на e-C3 е започнала още при предишния главен изпълнителен директор на Citroen, Винсънт Коби, който напусна Stellantis миналата година. Марката се стреми към глобални продажби от 1 млн. превозни средства спрямо отчетените през 2022 г. 685 732 автомобила.
В стратегията на Citroen влиза и увеличаване на пазарния ѝ дял в Европа до 5%, което може да бъде постигнато в началото на следващата година, спрямо 3,7-те процента от 2022 г.
Компанията се фокусира към разширяване в региони като Близкия изток, Африка, Индия и Латинска Америка, споделя Коскас.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба