IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nissan губи главния си оперативен директор Ашвани Гупта

Според публикация на Financial Times оттеглянето на Гупта се дължи на вътрешнофирмен сблъсък

14:19 | 16.06.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Главният оперативен директор на Nissan Ашвани Гупта. Снимка: Bloomberg L.P.
Главният оперативен директор на Nissan Ашвани Гупта. Снимка: Bloomberg L.P.

Японският автомобилен концерн Nissan Motor Co. обяви, че главният оперативен директор Ашвани Гупта ще се оттегли от поста си на 27 юни, когато мандатът му в Борда на директорите изтече.

Миналия месец компанията заяви, че Гупта, който пое поста през декември 2019 г., няма да бъде преизбран от борда. Nissan не предостави подробности около напускането на индиеца, като посочи, че Гупта ще търси други професионални възможности, съобщава Bloomberg.

Според публикация на Financial Times оттеглянето на Гупта се дължи на вътрешнофирмен сблъсък. Според информацията оперативният директор се е съгласил да напусне, след като Моту Нагаи, оглавяващ одитната комисия в Nissan, е представил множество жалби, едната от които е подадена преди близо година. Според източници въпросната комисия е действала незабавно по отношение на жалбите, когато са били подадени.

„Бяха привлечени независими трети страни, за да проверят фактите и да предприемат съответните действия. Следователно не можем да правим повече коментари по този въпрос“, споделя говорител на Nissan пред Bloomberg.

През 2020 г. Nissan се ангажира с план за намаляване на разходите с около 300 млрд. йени (2,1 млрд. долара), както и с увеличение на печалбата от всяко продадено превозно средство в САЩ и пускане на нови модели, докато се бореше да се отърси от скандала около бившия председател Карлос Гон, който беше арестуван през 2018 г. заради финансови злоупотреби. Гупта и главният изпълнителен директор Макото Учида насочиха автомобилния производител обратно към рентабилност през фискалната 2021-2022 г., а по-рано тази година обновиха алианса на компанията с Renault SA, нейният най-голям акционер.

Renault спаси Nissan от финансов колапс през 1999 г. с парична инжекция и изпрати Гон да преструктурира японската компания. Въпреки помощта между двете компании се заради напрежение, свързано с несправедливото кръстосано дялово участие, което в крайна сметка доведе до свалянето на Гон. 

Въпреки че Nissan е по-големият производител на автомобили, Renault контролираше японската компания с 43% дял, в сравнение с 15%, които Nissan държи във френската група.

Оттеглянето на Гупта се дължи отчасти на ролята му по време на преговорите за ребалансиране на партньорството с френския производител, като се противопостави на усилията на Renault да лицензира стотици съвместно разработени патентовани технологии на други играчи и да получи ангажимент от Nissan да инвестира в своето звено за електромобили.

В интервю за Bloomberg от април Гупта увери инвеститорите, че преговорите с Renault са били конструктивни въпреки забавянето на сключването на окончателното споразумение.

В миналото Гупта работи в Renault, както и като главен оперативен директор в Mitsubishi Motors Corp., която Гон привлече в алианса през 2016 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:19 | 16.06.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още