Hyundai Motor повиши перспективата за целогодишните продажби и насоките за маржа, след като отчете 15-процентно увеличение на нетната печалба през второто тримесечие, подкрепен от по-слабия вон, стабилните продажби на електрически превозни средства и увеличеното производство, съобщава Ройтерс.
Южнокорейският концерн, който се нарежда на трето място в света по обем на продажби, очаква приходите за 2023 г. да нараснат с 14-15% спрямо прогнозата от януари за ръст от 10,5-11,5 на сто, докато маржът на оперативната печалба вероятно ще достигне диапазон от 8-9% в сравнение с предишната оценка за 6,5-7,5 на сто.
„Компанията очаква да засили импулса на продажбите чрез подобрения в производството, тъй като доставките на чипове и (други) компоненти се стабилизират в световен мащаб (...) и да повиши рентабилността въпреки глобалната несигурност като колебанията при лихвените проценти“, изтъква Hyundai.
Оптимистичната перспектива контрастира с нарастващите опасения относно намаляването на търсенето на превозни средства поради високите лихвени проценти и икономическото забавяне, като някои от конкурентите на концерна залагат на намаления на цените, за да стимулират растежа на обема.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск сигнализира миналата седмица, че ще намали отново цените на електромобилите в „бурни времена“, за да увеличи продажбите.
Hyundai отчита ръст на маржа на оперативната печалба до 10 процента през второто тримесечие спрямо 9,5 процента за трите месеца преди това.
Но насоките за годишен марж от 8-9 процента показват, че рентабилността ще бъде подложена на натиск през второто полугодие.
И все пак някои анализатори смятат, че ограниченото производство на превозни средства, предизвикано от глобалния недостиг на чипове, започнал по време на пандемията от COVID-19, ще се задържи, засягайки индустрията.
„Текущата динамика на търсенето и предлагането, при която виждаме прекомерно търсене, вероятно ще продължи и през 2025 г.“, коментира Ким Джинуо, анализатор в Korea Investment & Securities.
Силно представяне в САЩ
Hyundai заяви, че продажбите на автомобили са се увеличили с 8,5 на сто до 1,06 млн. броя през второто тримесечие, като търсенето на електромобили нараства с 47 процента до близо 78 000 броя.
В САЩ, най-големият пазар на Hyundai, продажбите на автомобили със зелена енергия, включително електромобили и плъгин хибриди, расте до 46 хил. превозни средства.
Общите продажби на автомобили на концерна в САЩ са се увеличи с 14 процента до 225 хил. броя, водени от седаните, докато в Южна Корея, вторият по големина пазар на Hyundai, продажбите нарастват с 13% до 206 хил. броя.
Hyundai обяви през юни, че планира да увеличи производството на електромобили в САЩ до три четвърти от общото си производство в страната до 2030 г. от едва 0,7% в момента.


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола