Германският автомобилен концерн Mercedes-Benz Group AG напълно изключи руските дилъри от своя софтуер, информира в. „Известия“, цитирайки пресслужбата на „МБ Рус“, местният дистрибутор на Mercedes.
Достъпът на дилърите в Русия до онлайн системите за поддръжка и отстраняване на проблеми при превозните средства е спрян от компанията, която изтъква, че тези ремонтна дейност ще се извършва на базата на „натрупания опит и знания“ на съответните служители.
Асоциацията "Руски автомобилни дилъри" потвърди наличието на проблеми с достъпа до софтуера, като това засяга и други марки. Достъпът до системата на BMW също е бил ограничен, добавят от организацията. Липсата на такъв софтуер може да увеличи времето за ремонт и поддръжка, както и да създаде проблеми с актуализирането на новите превозни средства, предупреждават браншови експерти. Въпреки че има начини за заобикаляне на тези ограничения, шофьорите ще започнат да се обслужват по-често в неофициални сервизи и ще купуват по-прости от технологична гледна точка модели.
Autostat припомня, че през април тази година „Автодом“, група от автомобилни дилъри, придоби всички руски активи на Mercedes, включително Mercedes-Benz Rus JSC (официален дистрибутор на Mercedes-Benz в Руската федерация), Mercedes-Benz Manufacturing Rus LLC (автомобилен завод на компанията в Московска област), Mercedes-Benz Bank Rus LLC, Mercedes-Benz Financial Services Rus LLC (лизингово дъщерно дружество) и Mercedes-Benz Capital Rus LLC.
По този начин „Автодом“ получи правото да извършва сервиз и поддръжка на автомобилите с марка Mercedes, които се продават в Русия, включително гаранционна и следгаранционна поддръжка.
Дилърската група се ангажира в най-скоро време да обяви своя нов технологичен партньор и да сподели планове за възобновяване на производството в завода в покрайнините на Москва. Фабриката беше открита през 2019 г. с участието на руския президент Владимир Путин. В съоръжението, което се разглеждаше като ключово за достъпа до изгодни държавни поръчки, работят над 1000 души и се произвеждат седанът и SUV моделите от Е-Class. Оборудван с роботи и друга най-съвременна автоматизация, заводът може да произвежда 20 хил. автомобила годишно.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
преди 2 години До: 0pk ... поведи хорото дет се казва , покажи им на тия хора как се мяташ , колко се раздаваш ... купи некоя поднебесна чудесия и после ще разказваш ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Браво на Мерседес, няа да цепят басма на блатните оpки я, ама-ха! Пък останалите им клиенти да имат едно на ум, че и на тях може да им се случи подобно нещо и смело да се насочват към комунистически китайски марки. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар