IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новите правила за електромобилни стимули във Франция стесняват значително пазара

Редица модели на местни и чуждестранни марки не присъстват в списъка на допустими превозни средства, тъй като се изграждат в Китай

11:28 | 15.12.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Преработените правила на Франция относно паричните стимули за купувачите на електрически автомобили дават предимство на превозни средства, произведени във Франция и Европа, пред модели, идващи от Китай, показва правителствен списък на допустимите типове автомобили, видян от Ройтерс.

Около 65% от електрическите автомобили, продавани във Франция, ще отговарят на условията по схемата, която от петък ще включва нови критерии, покриващи количеството въглеродни емисии при производството на електрически превозни средства.

Списъкът с допустими модели включва 24 произведени от френско-италианската група Stellantis автомобила и пет от френския концерн Renault. Model Y на американската марка Tesla ще отговаря на условията за стимули, но не и електрическият седан Model 3.

Британската автомобилна марка MG, собственост на китайската група SAIC, обяви, че очаква новите правила да помрачат френския електромобилен пазар.

„Има автомобили, които напълно ще загубят своята конкурентоспособност“, предупреждава говорител на MG пред Ройтерс, добавяйки, че марката е решила да не кандидатства за бонусната схема за своя модел MG4, тъй като тя е „предназначена да ни изключи“.

Френският министър на финансите Брюно льо Мер приветства това, което той нарече нови правила, която ще стимулират автомобилните производители да намалят своя въглероден отпечатък.

„Вече няма да субсидираме производството на автомобили, които отделят твърде много въглероден диоксид“, изтъква той.

Правителството на президента Еманюел Макрон иска да направи френските и европейски електромобили по-достъпни за местните потребители в сравнение с по-евтините превозни средства, произведени в Китай.

Средната цена на дребно на електромобил в Европа надхвърля 65 хил. евро през първата половина на 2023 г., в сравнение с малко над 31 хил. евро в Китай, изчислява консултантската фирма Jato Dynamics.

Френското правителство вече предложи на купувачите парични стимули между 5000 и 7000 евро, за да ускорят налагането на колите с електрическо задвижване.

Въпреки това, при липсата на евтини електромобили, произведени в Европа, една трета от всички стимули отиват за потребителите, които купуват модели, произведени в Китай, изтъкват служители на френското финансово министерство.

Автомобилната индустрия в Китай разчита в голяма степен на произведената от въглища електроенергия, което означава, че много местни електромобили отсега нататък няма да отговарят на условията за стимули във Франция.

Агенцията Ademe, която наблюдава процеса, е проучила допустимостта на почти 500 електрически модела и техните варианти относно схемата.

Dacia, марката от групата на Renault за масовия пазар, заяви, че пуснатият по-рано тази година в продажба нов електромобил, който се внася от Китай, не е включен в списъка.

Model 3 на Tesla се произвежда в Китай. Електрическият SUV Model Y, който е по-голям и по-скъп, се произвежда предимно в Берлин и е най-продаваният електромобил във Франция през първите 11 месеца на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:29 | 15.12.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още