Американският автомобилопроизводител Tesla вероятно ще приключи още една рекордна по продажби година, но за малко няма да успее да достигне обявените в началото на годината от Илон Мъск като цел 2 милиона автомобила, предаде БТА, позовавайки се на Ройтерс.
Под натиска на забавяне на продажбите компанията намали цените на четири от моделите си, най-вече в Китай, където Tesla губи пазарен дял за сметка на местните си конкуренти като BYD.
Ценовата война и спадът на търсенето на електромобили пък принуди други производители, като например Ford, да забавят плановете си за преминаване към електрическа мобилност, което остави Tesla като едноличен лидер на американския пазар и й помогна да удвои продажбите си.
"Четвъртото тримесечие по правило е най-успешно за Tesla и очакваме това да се случи и тази година", казва Гарет Нелсън, старши анализатор в CFRA Research.
Досега през годината Tesla е продала 1,82 милиона автомобили в цял свят, или с 37 на сто повече от 2022 г. През последното тримесечие са реализирани 473 000 коли.
През януари Мъск заяви, че Tesla има потенциал да реализира повече от 2 милиона автомобила през годината, ако не се появят "неочаквани пречки". През октомври обаче той посочи, че високите лихви подтискат търсенето.
Компанията обяви, че възнамерява да постига 50 на сто ръст на продажбите години напред, но според анализатори още през 2024 г. тя може да има проблеми поради отпадането на субсидиите за покупка на електромобили в САЩ и Германия.
Според Джайрам Натан от Daiwa Capital Markets Tesla едва ли ще успее догодина да реализира повече от 2,04 милиона коли, при спад на приходите за всеки доставен автомобил от 4 на сто.
Други анализатори, интервюирани от Visible Alpha, смятат, че компанията ще успее да продаде около 2,2 милиона коли, но наскоро пуснатият Cybertruck и обновеният Model 3 едва ли ще са достатъчни, за да засилят търсенето.
"Tesla откровено признава, че навлиза в преходен период с нисък растеж", посочва анализаторът от Deutsche Bank Емануел Рьознер след среща с шефа за връзки с инвеститорите в компанията Мартин Виеха.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
преди 1 година амче добре се справят ... леко забавяне за корекции в посоката , се наблюдава и споделя в целият индустриален бизнес , освен при военните поръчки ... всички автомобилни производители имат неизпълнени цели , освен тези дето сглобяват камиони и ванове ... :))) ... а и разплитането на някои от китайските вериги за доставка , допълнително натежава ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар