Италианското правителство води преговори с китайската Chery Auto като част от усилията за привличане на друг голям автомобилен производител в страната в допълнение към Stellantis и да увеличи националното производство на автомобили, съобщава Ройтерс, позовавайки се на източници, запознати с разговорите.
Рим се стреми да повиши националното производство на автомобили до 1,3 милиона превозни средства годишно от около 800 000 през 2023 г. и вече обсъжда със Stellantis - единственият голям автомобилен производител в страната - да увеличи производството на групата до 1 милион автомобила годишно до края на това десетилетие – обем, който Италия отчете последно през 2017 г.
Министърът на индустрията Адолфо Урсо каза, че Италия иска втори производител, който да добави около 300 000 автомобила към националното производство.
Ако преговорите успеят, Chery ще бъде сред първите китайски автомобилни производители с европейско монтажно съоръжение, което ще засили конкуренцията с местните производители, особено в сегмента на електрическите превозни средства.
Урсо казва, че миналия месец Италия е провела преговори с Tesla и с три неразкрити китайски автомобилни компании, чиито представители посетиха Италия миналата година, за да оценят потенциалните инвестиционни възможности.
Източниците посочват, че Chery за момента е опцията, на която Рим "залага най-много".
Говорител на италианското министерство на промишлеността отказа коментар.
Управляващият директор на Chery Europe Йохен Тютинг посочи пред Ройтерс, че китайският автомобилен производител очаква продажбите в Европа да бъдат достатъчно високи, за да може компанията да поддържа монтажен завод на местно ниво.
„Проучваме различни възможности в цяла Европа, за да търсим потенциално създаване на местно производство“, изтъква Тютинг. „В момента водим дискусии за няколко места в цяла Европа“, добавя той.
Един от източниците посочва, Chery обмисля или обновяване на съществуващ завод, или изграждане на нов в Италия, но също така оценява други опции в Европа, включително бивш завод на Nissan в Барселона.


Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава