Китайските автомобилни производители призоваха Пекин да повиши митата върху вносните европейски автомобили с бензинов двигател в отговор на ограниченията на Брюксел върху износа на китайски електромобили, съобщава Ройтерс, цитирайки китайската държавна медия Global Times.
На среща при закрити врата във вторник, на която присъстваха и европейски автомобилни компании, китайската автомобилна индустрия „призова правителството да приеме твърди контрамерки (и) да обмисли повишаването на временните мита за бензиновите автомобили с двигатели с голям работен обем“, изтъква медията.
Срещата, организирана от Министерството на търговията на Китай, се проведе в Пекин, като на нея са присъствали SAIC, BYD, BMW, Volkswagen и Porsche, посочват източници, запознати с въпроса.
Основната цел на срещата е била да се окаже натиск върху Европа и да се лобира срещу митата, добавят източниците.
Търговската политика на ЕС става все по-протекционистка на фона на опасенията, че моделът на развитие на Китай, фокусиран върху производството и дълговете, може да наводни 27-членния блок с евтини стоки, включително електрически превозни средства на ниски цени, тъй като китайските фирми се стремят да увеличат продажбите в чужбина поради слабото търсене у дома и местния свръхкапацитет.
Global Times за първи път съобщи в края на миналия месец, че свързан с китайското правителство автомобилен изследователски център предлага Китай да повиши митата върху вносните бензинови седани и спортни автомобили с двигатели, по-големи от 2,5 литра, до 25% от сегашния налог от 15%.
Износът на Китай расте с над 50% през 2023 г. Графика: Ройтерс
Китайските власти по-рано намекнаха за възможни ответни мерки чрез коментари в държавни медии и интервюта индустриални представили.
Същият вестник миналия месец написа, че китайските компании планират да поискат от властите да започнат антидъмпингово разследване срещу европейски продукти като свинско месо, което китайското министерство на търговията обяви в понеделник , че такива действия ще бъдат предприети.
Износът на автомобили от ЕС за Китай достига стойност 19,4 млрд. евро през 2023 г., докато блокът е закупил електрически превозни средства от Китай за 9,7 млрд. евро, сочат данни на статистическата агенция на ЕС, Евростат.
Вносът на китайски автомобили в Европа расте. Графика: Ройтерс
Китай представлява около 30% от продажбите на германските производители на автомобили, а Германия е най-големият износител на превозни средства с двигатели от 2,5 литра и нагоре, като е доставила коли за 1,2 млрд. долара в Китай от началото на тази година, показват данни на китайските митнически власти.
Словакия е четвъртият по големина в Китай и втори по големина в ЕС доставчик на автомобили с големи двигатели. Тази година страната е изнесла спортни автомобили на стойност 803 млн. долара.
САЩ, Великобритания и Япония също изнасят голям брой автомобили с двигатели, по-големи от 2,5 литра, и вероятно ще се възползват най-много от предложеното увеличение на митата.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?