Stellantis NV ще се откаже от производството на превозни средства в Обединеното кралство, ако правителството не облекчи целите за продажби на електрически превозни средства, само месеци след като италиано-френската автомобилна група преоборудва един от британските си заводи, за да произвежда само микробуси, задвижвани от батерии, съобщава Bloomberg.
Целите за продажби на автомобили с нулеви емисии са неустойчиви, изтъква пред журналисти Мария Грация Давино, управляващ директор на компанията за региона.
Великобритания се насочва към парламентарни избори на 4 юли, като управляващата Консервативна партия и опозиционната Лейбъристка партия вече обявиха готовност да се придържат към настоящите цели за продажби на електрически коли.
Stellantis произвежда малки електрически микробуси за своите марки Vauxhall, Citroën, Peugeot, Opel и Fiat в завода в Елсмиър Порт, след инвестиция от 100 млн. паунда за превръщането на фабриката в съоръжение за монтаж само на електрически модели.
Компанията също така произвежда средноразмерни микробуси в Лутън, близо до Лондон.
„Предприехме големи инвестиции както в Елсмиър Порт, така и в Лутън“, изтъква Давино на събитие, организирано от Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT), в Лондон. „Но ако този пазар стане враждебен за нас, ще потърсим производство другаде“, предупреждава тя.
Обединеното кралство въведе правила, изискващи 22% дял от продажбите на всеки производител да представляват автомобили с нулеви емисии през тази година, като това изискване ще бъде затегнато до 80% през 2030 г.
При микробусите делът на електрическите модели трябва да бъде 70% до края на десетилетието.
Лейбъристката партия се ангажира да запази правилата, ако спечели изборите следващата седмица.
Междувременно потребителското търсене на електромобили се забавя през последните месеци на фона на високите цени и недостатъчно развитата зарядна инфраструктура. Давино посочва, че целите до 2030 г. „може да се окажат вредни“ и да принудят Stellantis да направи отстъпки в опит да продава повече електромобили, за да избегне глоби от до 15 хил. паунда на превозно средство.
Запитана колко дълго Stellantis – най-големият производител на микробуси в Обединеното кралство – може да продължи без промени в режима, Давино отвърна: „По-малко от година“.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа