Stellantis NV ще се откаже от производството на превозни средства в Обединеното кралство, ако правителството не облекчи целите за продажби на електрически превозни средства, само месеци след като италиано-френската автомобилна група преоборудва един от британските си заводи, за да произвежда само микробуси, задвижвани от батерии, съобщава Bloomberg.
Целите за продажби на автомобили с нулеви емисии са неустойчиви, изтъква пред журналисти Мария Грация Давино, управляващ директор на компанията за региона.
Великобритания се насочва към парламентарни избори на 4 юли, като управляващата Консервативна партия и опозиционната Лейбъристка партия вече обявиха готовност да се придържат към настоящите цели за продажби на електрически коли.
Stellantis произвежда малки електрически микробуси за своите марки Vauxhall, Citroën, Peugeot, Opel и Fiat в завода в Елсмиър Порт, след инвестиция от 100 млн. паунда за превръщането на фабриката в съоръжение за монтаж само на електрически модели.
Компанията също така произвежда средноразмерни микробуси в Лутън, близо до Лондон.
„Предприехме големи инвестиции както в Елсмиър Порт, така и в Лутън“, изтъква Давино на събитие, организирано от Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT), в Лондон. „Но ако този пазар стане враждебен за нас, ще потърсим производство другаде“, предупреждава тя.
Обединеното кралство въведе правила, изискващи 22% дял от продажбите на всеки производител да представляват автомобили с нулеви емисии през тази година, като това изискване ще бъде затегнато до 80% през 2030 г.
При микробусите делът на електрическите модели трябва да бъде 70% до края на десетилетието.
Лейбъристката партия се ангажира да запази правилата, ако спечели изборите следващата седмица.
Междувременно потребителското търсене на електромобили се забавя през последните месеци на фона на високите цени и недостатъчно развитата зарядна инфраструктура. Давино посочва, че целите до 2030 г. „може да се окажат вредни“ и да принудят Stellantis да направи отстъпки в опит да продава повече електромобили, за да избегне глоби от до 15 хил. паунда на превозно средство.
Запитана колко дълго Stellantis – най-големият производител на микробуси в Обединеното кралство – може да продължи без промени в режима, Давино отвърна: „По-малко от година“.


Любовен хороскоп: Страст за овните, разум за девите
Районите на Варна без електричество днес са
Виц на деня - 16 декември
Вторникът ще е слънчев, с темпераури до 13°
Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Европа се нуждае от по-умен подход към имиграцията
Електричеството сега възпрепятства растежа в световната икономика
Ford ще понесе 19,5 милиарда долара загуби заради стратегията за електромобили
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Защо системата Start/Stop може да не работи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Тръмп се подигра грозно с убития режисьор Роб Райнър
Русия ще изземва жилища в окупираните територии в Украйна
Тръмп: Никога не сме били толкова близо до споразумение за Украйна
Консултациите при президента продължават с "Възраждане" и "ДПС - НН"
Удължителният бюджет ще бъде гласуван в ресорната комисия