General Motors Co. и Ford Motor Co. може да се сблъскат с по-ниски нива на печалба, когато отчетат тримесечните си резултати по-късно тази седмица, тъй като високите залози на индустрията спрямо електромобилите не успяха да се реализират, а кибератаката срещу ключова компютърна мрежа, използвана от американските автомобилни дилъри, удари продажбите, съобщава Ройтерс.
Очаква се GM да отчете спад от 7,7% на нетната печалба през второто тримесечие, а Ford да запише понижение от 10% на същия измерител, показват данни на LSEG.
GM трябва да представи своя отчет във вторник, а Ford ден по-късно.
Прекъсването, предизвикано от кибератака срещу CDK Global, принуди доставчика на софтуер за търговия на дребно да затвори ключова система, използвана в повече от 15 хил. автокъщи в САЩ през юни – един от месеците, когато традиционно се отчитат високи нива на търговия.
Дилърите общо ще загубят вероятно около 1 млрд. долара поради прекъсването, изчислява консултантската фирма Anderson Economic Group.
Забавянето на растежа на продажбите на електромобили също затруднява концерни като GM и Ford да увеличат обемите до нива, при които могат да намалят разходите и да достигнат рентабилност в този бизнес.
„Не може да се очаква, че утвърдени производители на превозни средства, които трябва да направят подобни инвестиции, каквито биха направили стартъп компании в дизайна на превозните средства и производствените мощности, могат да реализират печалба веднага“, коментира Сам Фиорани, вицепрезидент на консултантската фирма AutoForecast Solutions.
Традиционните американски автопроизводители се сблъскват и с жестоката конкуренция от страна на китайските компании и Tesla, които предизвикаха ценова война в световен мащаб.
Миналата седмица GM отказа да повтори предварително обявената си прогноза, че ще разполага с капацитет да произвежда един милион електрически коли в Северна Америка до края на 2025 г.
Ford също очерта планове да използва канадски завод, който е предвидил за изграждане на подготвян електрически модел, за производство на по-големи, задвижвани с бензин версии на своя водещ пикап F-Series.
По-рано Ford обяви, че ще отложи пускането на нови триредови електромобили, които ще бъдат произвеждани в комплекса в Оуквил, Онтарио, до 2027 г. от 2025 г.
И двете компании също отчетоха по-бавен ръст на продажбите за тримесечието по-рано този месец.
Анализаторите на Evercore ISI казват, че остават оптимисти за представянето на GM и особено за Ford, като очакват тя да се насочи към горния край на предишната им прогноза за целогодишната печалба.
Инвеститорите ще търсят повече подробности за плановете за електрификация, тъй като и двете компании се позоваха на потребителското търсене като причина за корекциите в плановете за изграждане на повече електромобили.


Ето кой е спортист на Варна за ноември
Митов за полицай на годината: Днес поощряваме най-добрите от добрите
Задържаха 82-годишен мъж за кражба от варненско село
"Възраждане"-Варна: Енергията от протестите трябва да се трансформира в избирателна активност
ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
AI няма да замени трейдърите, но те трябва да се адаптират към новостите
Кр. Йорданов: Общият наратив за AI е верен, но акциите трябва да се селектират
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Времето във вторник: Слънце, мъгли и температури до 12°
Стачка: Възможни са забавяне или отмяна на полети за Италия на 17 декември
Любомир Дацов: По-разумно би било да се изтегли бюджетът за догодина
Social Art Media предлага управление на Google Ads реклами
Червен пуловер за празниците – 6 стилни идеи за комбинации с него