General Motors Co. и Ford Motor Co. може да се сблъскат с по-ниски нива на печалба, когато отчетат тримесечните си резултати по-късно тази седмица, тъй като високите залози на индустрията спрямо електромобилите не успяха да се реализират, а кибератаката срещу ключова компютърна мрежа, използвана от американските автомобилни дилъри, удари продажбите, съобщава Ройтерс.
Очаква се GM да отчете спад от 7,7% на нетната печалба през второто тримесечие, а Ford да запише понижение от 10% на същия измерител, показват данни на LSEG.
GM трябва да представи своя отчет във вторник, а Ford ден по-късно.
Прекъсването, предизвикано от кибератака срещу CDK Global, принуди доставчика на софтуер за търговия на дребно да затвори ключова система, използвана в повече от 15 хил. автокъщи в САЩ през юни – един от месеците, когато традиционно се отчитат високи нива на търговия.
Дилърите общо ще загубят вероятно около 1 млрд. долара поради прекъсването, изчислява консултантската фирма Anderson Economic Group.
Забавянето на растежа на продажбите на електромобили също затруднява концерни като GM и Ford да увеличат обемите до нива, при които могат да намалят разходите и да достигнат рентабилност в този бизнес.
„Не може да се очаква, че утвърдени производители на превозни средства, които трябва да направят подобни инвестиции, каквито биха направили стартъп компании в дизайна на превозните средства и производствените мощности, могат да реализират печалба веднага“, коментира Сам Фиорани, вицепрезидент на консултантската фирма AutoForecast Solutions.
Традиционните американски автопроизводители се сблъскват и с жестоката конкуренция от страна на китайските компании и Tesla, които предизвикаха ценова война в световен мащаб.
Миналата седмица GM отказа да повтори предварително обявената си прогноза, че ще разполага с капацитет да произвежда един милион електрически коли в Северна Америка до края на 2025 г.
Ford също очерта планове да използва канадски завод, който е предвидил за изграждане на подготвян електрически модел, за производство на по-големи, задвижвани с бензин версии на своя водещ пикап F-Series.
По-рано Ford обяви, че ще отложи пускането на нови триредови електромобили, които ще бъдат произвеждани в комплекса в Оуквил, Онтарио, до 2027 г. от 2025 г.
И двете компании също отчетоха по-бавен ръст на продажбите за тримесечието по-рано този месец.
Анализаторите на Evercore ISI казват, че остават оптимисти за представянето на GM и особено за Ford, като очакват тя да се насочи към горния край на предишната им прогноза за целогодишната печалба.
Инвеститорите ще търсят повече подробности за плановете за електрификация, тъй като и двете компании се позоваха на потребителското търсене като причина за корекциите в плановете за изграждане на повече електромобили.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад