Stellantis NV понижи годишните си насоки за печалбата като заяви, че ще похарчи повече пари от очакваното, позовавайки се на влошаващите се тенденции в индустрията, по-високите разходи за преразглеждане на бизнеса в САЩ и китайската конкуренция при електромобилите, съобщава Ройтерс.
Така Stellantis се присъединява към BMW, Mercedes и Volkswagen, които понижиха насоките си за печалбата по-рано поради същите причини.
Британският производител на луксозни автомобили Aston Martin също коригира в посока надолу прогнозата си за годината, позовавайки се на прекъсванията във веригата на доставки и слабото търсене в Китай.
Всичко това се случва, докато Европейският съюз (ЕС) финализира плановете за допълнителни наказателни мита върху китайските електрически превозни средства.
Stellantis посочва, че понижава очакванията за положителен свободен паричен поток, като според новата прогноза компанията очаква да изгори от 5 млрд. евро до 10 млрд. евро тази година. Групата същевременно коригира надолу насоките си за маржа на оперативна печалба.
Stellantis заяви, че очаква коригиран марж на оперативната печалба в диапазона 5,5-7,0% за тази година, най-вече поради решението си да ускори нормализирането на нивата на запасите в САЩ.
Компанията майка на марките Chrysler, Dodge, Jeep, Fiat, Citroen и Peugeot изтегли за края на 2024 г. целта си да ограничи запасите при дилърите на не повече от 330 000 превозни средства.
За тази цел Stellantis ще намали доставките за Северна Америка през второто полугодие с повече от 200 000 коли на годишна база, двойно повече спрямо предишните насоки. Групата ще предлага по-високи стимули за кои от тази моделна година, както и за по-стари модели, като същевременно ще инвестира в подобряване на производителността.
Маржът на оперативната печалба също ще бъде намален от по-ниските от очакваните продажби през втората половина на 2024 г. в повечето региони.
„Конкурентната динамика се засили както поради нарастващото предлагане в индустрията, така и поради засилената китайска конкуренция“, предупреждава Stellantis.
По-рано тази година акционерите на Stellantis в САЩ заведоха дело срещу автомобилния производител, заявявайки, че компанията ги е подвела, като е скрила реалните данни за растящите запаси и други слабости, преди да отчете разочароващ тримесечен отчет.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
преди 1 година Който цели рентабилно присъствие на пазара, трябва да се погрижи НЕ толкова за своя "високотехнологичен имидж", а за снижаване разходите: Свои, на доставчици на суровини и материали от и по цял свят (С ЛОКАЛИЗАЦИЯ, СПОРЕД ЗАПАСИТЕ НА МЯСТО), на клиенти, на сервизи, на търговци, за транспорт и съхранение и др. Докато се правят "Уникалните СУПЕРБАТЕРИИ", дето струват майка си и баща си, НАИСТИНА МАСОВО, електричките НЯМА ДА НАВЛЯЗАТ. Запомнете и винаги имайте предвид. Гениалното е просто. отговор Сигнализирай за неуместен коментар