Stellantis NV понижи годишните си насоки за печалбата като заяви, че ще похарчи повече пари от очакваното, позовавайки се на влошаващите се тенденции в индустрията, по-високите разходи за преразглеждане на бизнеса в САЩ и китайската конкуренция при електромобилите, съобщава Ройтерс.
Така Stellantis се присъединява към BMW, Mercedes и Volkswagen, които понижиха насоките си за печалбата по-рано поради същите причини.
Британският производител на луксозни автомобили Aston Martin също коригира в посока надолу прогнозата си за годината, позовавайки се на прекъсванията във веригата на доставки и слабото търсене в Китай.
Всичко това се случва, докато Европейският съюз (ЕС) финализира плановете за допълнителни наказателни мита върху китайските електрически превозни средства.
Stellantis посочва, че понижава очакванията за положителен свободен паричен поток, като според новата прогноза компанията очаква да изгори от 5 млрд. евро до 10 млрд. евро тази година. Групата същевременно коригира надолу насоките си за маржа на оперативна печалба.
Stellantis заяви, че очаква коригиран марж на оперативната печалба в диапазона 5,5-7,0% за тази година, най-вече поради решението си да ускори нормализирането на нивата на запасите в САЩ.
Компанията майка на марките Chrysler, Dodge, Jeep, Fiat, Citroen и Peugeot изтегли за края на 2024 г. целта си да ограничи запасите при дилърите на не повече от 330 000 превозни средства.
За тази цел Stellantis ще намали доставките за Северна Америка през второто полугодие с повече от 200 000 коли на годишна база, двойно повече спрямо предишните насоки. Групата ще предлага по-високи стимули за кои от тази моделна година, както и за по-стари модели, като същевременно ще инвестира в подобряване на производителността.
Маржът на оперативната печалба също ще бъде намален от по-ниските от очакваните продажби през втората половина на 2024 г. в повечето региони.
„Конкурентната динамика се засили както поради нарастващото предлагане в индустрията, така и поради засилената китайска конкуренция“, предупреждава Stellantis.
По-рано тази година акционерите на Stellantis в САЩ заведоха дело срещу автомобилния производител, заявявайки, че компанията ги е подвела, като е скрила реалните данни за растящите запаси и други слабости, преди да отчете разочароващ тримесечен отчет.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
преди 1 година Който цели рентабилно присъствие на пазара, трябва да се погрижи НЕ толкова за своя "високотехнологичен имидж", а за снижаване разходите: Свои, на доставчици на суровини и материали от и по цял свят (С ЛОКАЛИЗАЦИЯ, СПОРЕД ЗАПАСИТЕ НА МЯСТО), на клиенти, на сервизи, на търговци, за транспорт и съхранение и др. Докато се правят "Уникалните СУПЕРБАТЕРИИ", дето струват майка си и баща си, НАИСТИНА МАСОВО, електричките НЯМА ДА НАВЛЯЗАТ. Запомнете и винаги имайте предвид. Гениалното е просто. отговор Сигнализирай за неуместен коментар