Слабото търсене и ожесточената конкуренция в Китай са се отразили отрицателно на продажбите на BMW и Mercedes, съобщиха днес производителите на луксозни автомобили, цитирани от Ройтерс.
Германският автомобилен сектор се сблъсква с многобройни предизвикателства, вариращи от високи производствени разходи и управление на прехода към електрически превозни средства до спад на търсенето и по-сериозната конкуренция от Китай.
Най-точната илюстрация на проблемите в сектора е неотдавнашното съкращаване на разходите, което предприе водещият европейски автомобилостроител Volkswagen, който обмисля за първи път да затвори заводи в Германия.
Общите продажби на BMW за периода юли-септември са се понижили с 13 на сто, а на Mercedes – с 3 на сто.
Търсенето в Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, страда заради застой в икономиката и чуждестранните автомобилостроители са изправени пред ожесточена конкуренция от местни производители, предлагащи по-евтини модели, най-вече електрически превозни средства.
Продажбите на BMW в Китай са се сринали с една трета, а на Mercedes с 13 на сто.
Mercedes отчита и слаб глобален пазар на електрическите превозни средства с батерии със спад от 31 на сто на продажбите. При BMW те са нараснали с 10 на сто през тримесечието.
ЕС наложи неотдавна високи мита върху произведените в Китай електрически автомобили, тъй като се ползват с нелоялни държавни субсидии. Пекин отрича тези обвинения и заплашва с отвени мерки, а германските автомобилостроители, които си гарантират една трета от постъпленията в Китай, изразиха на висок глас опасенията си и призоваха за преговори. Европейските автомобилостроители не са склонни да купуват по-скъпи електрически автомобили, отчасти поради нехомогенната инфраструктура за зареждане.
Акциите на BMWи Mercedes останаха без промяна след публикуването на данните. Компаниите понижиха годишните си прогнози през септември заради слабия китайски пазар, като BMW изтъкна и проблеми със спирачната система, доставена от Continental.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
преди 1 година *Слабото търсене и ожесточената конкуренция в Китай са се отразили отрицателно на продажбите на BMW и Mercedes* - Не е възможно търсенето и конкуренцията в 71-та икономика, където главите от населението са по-бедни от тези в Гаяна и Коста Рика, изобщо да бъдат индикирани в отчетите на производители като БМВ и Мерцедес, които продават колите си предимно на богати хора. Така трябва да изглеждат нещата според тукашните баш-икономисти като евстати и тъпко - все експерти по китайската икономика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар