Американският технологичен гигант Apple е работил с китайския автомобилен производител BYD Co. в продължение на години като част от своя вече отменен автомобилен проект. Партньорите са разработвали батерии с голям пробег, които помагат да се положат основите на технологията, използвана от електромобилите днес, съобщава Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с темата.
Apple и базираната в Шънджън компания се обединяват около 2017 г., за да изградят батерийна система, използваща литиево-железни фосфатни клетки, добавят източниците, говорейки под условие на анонимност. Технологията е била проектирана да бъде с по-голям пробег и по-безопасна от стандартните по това време батерии за електрически превозни средства.
Въпреки че Apple не притежава никоя от технологиите, използвани в настоящите батерии Blade на BYD, партньорството показва колко далеч е стигнал производителят на iPhone в усилията си да създаде интелигентна кола. Технологичната компания инвестираше около 1 млрд. долара годишно през последното десетилетие за проекта, преди да го прекрати през февруари.
Технологията, която Apple е разработвала с BYD, вероятно е била силно персонализирана за някога планираното превозно средство, посочват източниците. Като част от тайното партньорство, инженерите на Apple са осигурили опит в усъвършенстваните батерии и управлението на топлината. Междувременно BYD е допринесла с производствено ноу-хау и опит с литиево-железни фосфатни клетки, по-известни като LFP.
Говорители на Apple и BYD са отказали да коментират съвместната работа върху батериите.
Въпреки това BYD посочва по имейл, че „концепцията за батерията Blade произлиза от инженерите на BYD, които независимо са разработили тази LFP Blade батерия. BYD притежава пълни права върху собствеността и патентни права за батерията Blade“.
Днес цялата гама автомобили на BYD се захранва от системата Blade, която използва дизайн на батерията, за който хората, участващи в нейното разработване, казват, че е базиран на работата с Apple.
Семената на сътрудничеството на Apple с BYD са посети преди около десетилетие, когато американската компания търси основни технологии за своя автомобил. Инженерите на BYD представят ранните версии на батерията Blade на ръководителите на Apple, които са изразили възхищение относно безопасността на технологията и възможностите ѝ за съхранение на енергия. Apple в крайна сметка обявява, че търси персонализации, които биха могли да подобрят пробега на планирания електромобил.
По това време базираната в Купертино, щата Калифорния, Apple вече работи върху няколко различни версии на батерии, използващи елементи като никел. Тя също така инвестира милиони долари в дизайн и инженерство, за да предложи възможно най-много клетки. Двете компании се стремят да комбинират усилията си относно батерийния пакет и отделните клетки, за да произведат безопасна батерийна система с голям пробег за автомобила на Apple.
От страна на Apple обвързването е ръководено от Алекзандър Хитцингер, бивш висш мениджър във Volkswagen AG и Porsche, който ръководи продуктовия дизайн за автомобилния проект от 2016 до 2019 г.
Батерията Blade вече е отличителна черта в автомобилите BYD. Компанията използва нейния увеличен пробег, относителната ѝ безопасност и по-ниската цена, за да генерира продажби от 3 млн. електрически и плъгин хибридни превозни средства през 2023 г. спрямо 179 054 броя три години по-рано.
Сега BYD е лидер по продажби на пазара в Китай и за известно време изпревари Tesla като най-голямата компания за електромобили по пазарен дял в света.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?