General Motors Co. (GM) ще отдели 625 млн. долара за това, което вероятно ще се превърне в една от най-големите литиеви мини в САЩ, което подчертава усилията на автомобилния производител да осигури доставките на метала, който е жизненоважен за батериите при електрическите превозни средства, пише Bloomberg.
Сделката, обявена в сряда, се основава на инвестиция от 320 млн. долара, която GM направи в оператора на проекта Lithium Americas Corp. миналата година. Тя ще бъде от решаващо значение за миннодобивната компания да отключи финансов пакет от 2,3 млрд. долара, предложен от Министерството на енергетиката на САЩ през март.
GM ще подкрепи Lithium Americas с допълнителна парична инжекция от 430 млн. долара, тъй като падащите цени на лития оказват натиск върху производителите и заплашват усилията на САЩ да укрепят вътрешните доставки.
Проектът Thacker Pass, който се намира в Северна Невада, ще развие най-голямото известно находище на литий в Северна Америка, като се очаква да произвежда приблизително 40 000 тона годишно от метала.
Инвестицията показва, че GM не се е отказал от електрическите превозни средства, въпреки че растежът при продажбите на този вид задвижване се забавя. Въпреки че някои конкуренти, включително Ford Motor Co., забавиха или напълно отмениха разработването на някои електромобили, GM планира да има повече от 10 електрически модела на пазара в САЩ до края на следващата година.
GM ще създаде съвместно предприятие с Lithium Americas и ще поеме 38% директен дял в Thacker Pass като част от тяхната сделка. Компаниите описаха споразумението като най-голямата публично обявена инвестиция от американски производител в проект за литиев карбонат.
Автомобилният производител осъществи и други инвестиции, за да подсигури доставките на литий за своите електромобили. През 2021 г. концернът обяви партньорство с Controlled Thermal Resources за извличане на литий от проекта Hell's Kitchen в геотермалното находище Салтън Сий в Калифорния.
Миналата година фондът GM Ventures на базираната в Детройт компания инвестира 50 млн. долара в Energy Exploration Technologies, стартъп компания, разработваща процес за извличане на литий от саламура.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
преди 1 година GM продават по 650хил коли на тримесечие в УСАто, от тях над 30хил са електрички и % расте с двуцифрено число. Нормално е да се стремят за гарантиране на доставките. Всичките големи автомобилни концерни инвестират десетки и стотици милиони в литиеви добивни компании, за да си подсигурят цени и количества. Все пак 2035 наближава! отговор Сигнализирай за неуместен коментар