Tesla Inc. може да получи повече от 1 млрд. евро компенсации от конкурентни производители на автомобили, които се нуждаят от помощ за постигане на по-строгите стандарти за замърсяване в Европейския съюз (ЕС) през тази година, изчисляват анализатори на UBS Group AG, цитирани от Bloomberg.
Американският производител на електромобили ще обедини своите продажби през тази година с най-малко пет други компании, включително Toyota Motor Corp., Stellantis NV и Ford Motor Co., става ясно от документ на ЕС. Споразумението между концерните позволява на традиционните производители да осреднят емисиите на своите продадени коли, като изцяло електрическия автопарк на Tesla ще компенсира по-високите нива на замърсяване при други играчи.
„Компенсацията на Tesla може дори да надхвърли 1 млрд. евро, ако компанията осребри всичките си кредити“, пишат анализаторите на UBS в доклад, публикуван в сряда.
Volvo Car AB, която се обединява с Mercedes-Benz Group AG, може да получи до 300 млн. евро компенсация тази година.
Производителите на автомобили в региона лобираха пред ЕС за облекчаване на стандартите за въглеродните емисии, които се затягат тази година, предупреждавайки, че компаниите ще бъдат принудени да плащат санкции, да намалят производството, да се обединят с чуждестранни конкуренти или да продават електромобили на големи загуби.
Регистрациите на електрифицирани превозни средства в региона стагнираха миналата година, след като правителствата на някои пазари, включително Германия, постепенно премахнаха субсидиите.
Всички други производители, които желаят да се присъединят към групата на Tesla, имат срок до 5 февруари да подадат своето заявление, показва документът на ЕС. Кандидатите трябва да подпишат споразумение за неразкриване на информация и да предоставят данни на Tesla за техните емисии, така че компанията да може да оцени всеки риск.
Производителите, желаещи да се присъединят към групата Volvo-Mercedes, са предмет на подобни условия и имат срок до 7 февруари да кандидатстват.
Обединяването на Stellantis с Tesla е изненадващо, изтъкват анализаторите на UBS, тъй като бившият главен изпълнителен директор на италиано-френската група Карлос Таварес настоя, че компанията ще спазва органично правилата на ЕС – т.е. няма да разчита на чужда помощ от страна на конкуренти. Свързването облекчава натиска върху Stellantis да увеличи производството на електромобили, изоставащи от графика.
Първоначалните декларации за обединяване също повдигат въпроси относно плановете на Volkswagen AG и Renault SA за съответствие с целите на блока, изтъква UBS. Двете компании отчитат най-голямо разминаване при миналогодишните продажби и целите за емисиите, които ще трябва да постигнат през 2025 г.
Не е ясно дали Tesla вече е достигнала максимума по отношение на броя производители, които може да включи в групата, или има място за още.
Renault разкритикува по-рано Европейската комисия (ЕК), заявявайки, че производителите са принудени да вземат "контрапродуктивни" решения, за да се съобразят със стандартите.
„Това води до отслабване на европейската индустрия“, изтъква компанията, добавяйки, че е твърде рано да се каже дали ще се обедини с конкуренти.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
преди 10 месеца До: Ironhorse Коги си ограничена генетично ушшанка от рождение то е за цел живот! Гигафабриката на Теслата до Берлин произвежда електрички, по половин милион електрички на година, ще я разширяват да произвежда ЕДИН милион на година. Продават се основно в Европа ... :))) ... Пита се в задачата каква кола е Модел Y , след като е произведена в Европа от европейски работници? Упражнението засяга продажбите в Европа, държа да подчертая, а не глобалните! Най-левият ватман де го скрихте? Левичари :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: Ironhorse: Алилуя! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Само *** брюкселски зелки могат за допуснат местни компании да плащат на чужди такива за спазване на местни правила!ЕС трябва да се преоснове ... ЛГБТИ глобалист-комунисти педофили затоплисти прецакаха всичко и всички отговор Сигнализирай за неуместен коментар