Производителят на електромобили Rivian планира да пусне нови усъвършенствани системи в помощ на водача „без ръце" през 2025 г. и системи „без очи“ през 2026 г., съобщи главният изпълнителен директор Ар Джи Скариндж, цитиран от Ройтерс.
Усъвършенстваната система в помощ на водача, която позволява на вочадите да свалят ръцете си от волана и да не гледат пътя, ще добави „огромна стойност за потребителите“, счита Скариндж.
Автомобилните компании се конкурират през последните години да въведат по-автономни характеристики при шофирането като помощ за оставане в лентата и адаптивен круиз контрол в колите си.
Развиващата се технология за помощ на водачите ще върне времето на купувачите, счита Скариндж. Това ще им позволи да използват телефоните си, да четат книги или да изпращат имейли, докато са на волана.
Развиването на такива способности в системите е „нещо, върху което сме хиперфокусирани“, заяви Скариндж.
Колите Gen 2 на Rivian в момента са оборудване с „Автономна платформа Rivian“, която помага на водачите, но все пак изисква постоянното им внимание и контрол на автомобила, тя е сходна на характеристиките, предлагани от някои други автомобилни компании.
Скариндж направи съобщението на фона на засилено внимание върху усъвършенстваните системи в помощ на водача, след като водещи производители на електромобили като Tesla се насочиха към самоуправляваща се технология и роботаксита.
Националната администрация за транспортна безопасност на САЩ започна по-рано този месец разследване на 2,6 млн. коли на Tesla след съобщения за инциденти, свързани с характеристика, която позволява на потребителите да управляват колите си от разстояние.
Въздействие на Тръмп
Компанията не вижда и съществен риск от заема си за завод в Джорджия от указа на президента на САЩ Доналд Тръмп, насочен към електромобилната индустрия.
По-рано през януари Rivian и Министерството на енергетиката финализираха споразумение за заем на стойност 6,6 млрд. долара за изграждането на завод на производителя на електромобили в Джорджия.
В понеделник Тръмп отмени указ от 2021 г., издаден от предшественика му Джо Байдън, който гарантираше, че до 2030 г. половината от новите автомобили, продавани в САЩ, ще бъдат електрически.
Освен това Тръмп призова също за край на изискванията на ниво отделни щати, които им позволяваха да възприемат правила за автомобили с нулеви емисии до 2035 г. и заяви, че администрацията му ще обмисли прекратяване на данъчните облекчения за електромобили.
Заплахата на Тръмп да наложи мита от 25% върху стоки от Мексико и Канада също притеснява автомобилните производители и техните доставчици.
Веригите за доставки на автомобилните компании в Мексико, в които през последните десетилетия бяха инвестирани стотици милиарди долари, ще трябва да бъдат преначертани и ще включват по-високи разходи, допълни Скариндж. Последиците „може да бъдат наистина вредни“, отбеляза той.
„Затова следим развитията с голямо внимание“, коментира още той.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц