Японската автомобилна компания Honda Motor обяви, че оперативната ѝ печалба за третото фискално тримесечие се е увеличила с 5% на годишна база, до голяма степен поради силното представяне на бизнеса с мотоциклети и слабата йена, съобщава Ройтерс. Въпреки това концернът, който е втори по големина на пазарния дял в Япония, се размина с прогнозите на анализаторите.
Междувременно Honda излезе със съвместно изявление с Nissan Motor Co., в което се посочва, че компаниите са се споразумели да прекратят преговорите за сливане, но ще продължат да си сътрудничат в областта на електрическите превозни средства.
Honda отчете тримесечна оперативна печалба от 397,3 млрд. йени (2,58 млрд. долара), докато пазарите очакваха 403,7 млрд. йени.
Автомобилният бизнес на компанията се възползва от по-силните продажби на ключовия американски пазар, докато продажбите в Китай се свиват през тримесечието.
Представяне на автомобилния бизнес на Honda през третото фискално тримесечие. Източник: Honda Motor Co.
Honda е сред японските автомобилни марки, които се сблъскват с нарастващата конкуренция, включително по отношение на цената, в лицето на китайските компании, тъй като последните успяха да напреднат значително при предоставянето на достъпни електрически модели.
Японският концерн запази непроменена прогнозата си за оперативна печалба за цялата година от 1,42 трлн. йени (9,3 млрд. долара) , като същевременно преразгледа перспективата си за глобалните продажби до 3,75 млн. автомобила от 3,8 млн. превозни средства преди това, отразявайки спада в Япония.
През първите девет месеца на настоящата фискална година, приключваща в края на март, Honda е генерирала приходи от продажби в размер на 16,39 трлн. йени, което е повече от отчетените за същия период на предходната година 14,99 трлн. йени. Въпреки това маржът на оперативната печалба спада с 0,2 процентни пункта до 7%.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?