Европейският съюз (ЕС) трябва да отхвърли призива на местните автомобилни производители да разхлаби целите за емисиите на въглероден диоксид от автомобилите за 2025 г. и свързаните с тях глоби, изтъкват две европейски групи за електрически транспорт в писмо до председателя на Европейската комисия (ЕС) Урсула фон дер Лайен, цитирани от Ройтерс.
В писмото се посочва, че изпълнителната власт на ЕС, която ще представи плановете за автомобилния сектор на 5 март, не трябва да приема по-бавно поетапно въвеждане на целите за емисии и че всички глоби трябва да се използват за субсидиране на прехода на блока към електрически превозни средства (EV).
Производителите на автомобили в ЕС, които се затрудняват да се конкурират с китайските марки и се подготвят за въвеждането на американски мита, настояват ЕК да ги освободи от глоби, които според тях могат да нараснат до 15 млрд. евро, ако техните автопаркове не спазят ограниченията за въглеродни емисии за тази година.
Всяка гъвкавост, която измества ограниченията за емисиите, само ще забави напредъка на Европа да настигне Китай по отношение на електромобилите и ще има смразяващ ефект върху инвестиционните планове на ЕС по отношение на зарядната инфраструктура, разработването на батерии и производството, посочват групите E-Mobility Europe и ChargeUp Europe.
E-Mobility Europe представлява производители на електромобили, компании от веригите на доставка, собственици на автопаркове и доставчици на зарядна инфраструктура, докато ChargeUp Europe се фокусира върху индустрията за зареждане на електромобили. Американският производител на електрически коли Tesla е член и на двете организации.
Производителите на автомобили в ЕС казват, че проблемът, пред който са изправени, е липсата на търсене, което се дължи отчасти на опасенията сред потребителите относно недобре развитата зарядна инфраструктура.
Орелиен дьо Мо, главен изпълнителен директор на компанията за зарядни станции Electra, казва, че това е подвеждащ призив и че зарядните станции в ЕС могат да приемат пет до седем пъти повече превозни средства, без да бъдат задръстени, и че неговият сектор инвестира милиарди евро в разширяване на зарядната мрежа в региона.
„Би било катастрофа да се отстъпи от тази политика“, подчертава той.
Групите заявяват в писмото, че целите за емисиите за 2025 г. са постижими, като посочват пазарните дебюти на 11 нови модела на цена под 25 000 евро, като продажбите на електрически автомобили през януари 2025 г. са се повишили с 40% на годишна база.
Де Мо изтъква също, че прогнозираната обща глоба от 15 млрд. евро се основава на продажбите през първите шест месеца на 2024 г. и е погрешна. Той казва, че прогнозите сочат глоби от около 4-6 млрд. евро, които могат да бъдат намалени наполовина чрез закупуването на регулаторни кредити.
Групите подкрепят цели или стимули за електрифициране на корпоративните автопаркове, тъй като те съставляват около 60% от продажбите на нови автомобили с батерии.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
преди 9 месеца От 1 до 3 ... гоуема мъка , ДВГто е на финалната права , не му предстоят нови обиколки . Финиш !! Въпрос с понижена трудност , кой ще ви ремонтира дизелчетата след 10-12-15г и с какви чарколяци ?! И втори , колко съоръжения сглобяващи дизелови двигатели се закриха по света , не само в Европа ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца Тяхната кожа, зеленашка! Тръмп може и да им обърка плановете... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца М а има си хас да не са против от лобито със зарядната инфраструктура. Зер без държавна принуда целия им бизнес е въздух под налягане... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца Да се намалят емисиите на СО2, не само нетоксичен газ, но абсолютно необходим на растенията да растат и се развиват? Значи и реколтите от земеделските земи ще намаляват, а от там до прах от брашнени червеи е само една крачка. От всичките отделяни отработени газове СО2 е най-безобидният. Все едно да забранят отделянето на азот в газовете, след като той е основна част от земната атмосфера. Основното си е търговията с въздух, невероятно печелившо занимание. Но само за някаи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар