Европейската комисия (ЕК) не обмисля промяна в политиките на Европа за намаляване на емисиите на въглероден диоксид при автомобилите въпреки настояването на най-голямата политическа група в Европейския съюз (ЕС) за разхлабване на регламента, заяви пред Ройтерс, еврокомисарят по въпросите за климата Вопке Хукстра.
Европейската народна партия (ЕНП) - най-голямата група в Европейския парламент - стартира кампания, която цели да разхлаби правилата за климата, увеличавайки натиска върху Брюксел, който вече беше призован от автомобилните производители и националните правителства да подкрепи буксуващия автомобилен сектор в Европа.
Запитан дали сега ЕК обмисля промяна на правилата за емисиите от автомобилите, Хукстра отговори, че Брюксел запазва политическия си курс.
"Не. Отговорът е не", заяви той пред Ройтерс в кулоарите на индустриално събитие в Брюксел.
Хукстра, подобно на председателя на ЕК Урсула фон дер Лайен, е част от политическата група на ЕНП.
Автомобилният сектор в Европа е в разгара на криза с разходите, като много местни играчи вече обявиха планове за мащабно съкращаване на работните места и свиване на производствения капацитет на фона на охладеното търсене на електромобили и засилващата се конкуренция в лицето на китайските марки.
От Брюксел казват, че правилата за климата са необходими за постигане на правнообвързващите цели на Европа за емисиите и те осигуряват предвидима инвестиционна среда за европейските компании.
Основното искане на ЕНП е производителите на автомобили да бъдат облекчени по отношение на ограниченията за емисиите за 2025 г., чиито цели вероятно ще се окажат недостижими за голяма част от индустрията.
Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) заяви, че индустрията потенциално е изправена пред глоби в размер на 15 млрд. евро заради евентуално неизпълнение на целите за 2025 г., което според нея би отклонило много пари от бъдещите инвестиции.
По-рано Хукстра омаловажи подобни опасения, отбелязвайки много по-ниските глоби за производителите на автомобили при неспазване на целите за емисии на ЕС за 2020 г. Тогава Volkswagen беше изправен пред глоби от над 100 млн. евро.
ЕНП предлага да се използва средна стойност на емисиите за три години, за да се отчете съответствието на автомобилните производители с ограниченията за въглерода за следващата година - което позволява на компаниите да пропуснат целите за следващата година и да избегнат глоби, ако наваксат изоставането през 2026 и 2027 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 11 месеца До: Solar Power пак може да взимат, не виждам проблем... просто дойчовците трябва да намалят малко и без друго високите им данъци отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: aldy Пич, теб те разбрахме бе, чел си Шваб и всичко ти е ясно. Даже днес ти ставало и все по-ясно... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Хукстра заплатата му сигурна, пенсията също, отговорност за нищо не носи, дреме му на патката за европейската автомобилна индустрия. Ми щели да плащат глоби, бръснела, таман ще има повече мангизи , които Хукстра да решава кво да се правят.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: Solar PowerЕми някой няма да взема 5к заплата в евро :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца "буксуващия автомобилен сектор в Европа" - се оправя по един единствен начин ! Евтини електрически коли в диапазона на 30-40 хиляди лева ! Това е ! Щом го могат в Китай може и в ЕС :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: aldy Нема да карате таралясници, свиквай! Ако немате пари за нормални коли с метрото! Са проблемът ти е, че и в Поднебесната ги спират от догодина саждещите печки, дори и за износ, не че тука щеше да са разрешени. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Днес става все по-ясно, че ФЕС е пътник и до пълния разпад на това недоразумение, остава много малко време. С основната грижа за кривите краставици и капачките на бутилки се докара до положение да не може да се развива и поддържа нормална икономика в повечето страни от уж икономическия съюз, който напоследък се захвана и с военни задачи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар