Питър Роулинсън, главният изпълнителен директор на американския производител на електрически превозни средства Lucid Group, се оттегля от поста, след като изкара на него повече от пет години, съобщава Ройтерс.
Той прогнозира, че производството на концерна ще нарасне повече от два пъти през тази година. Неговите коментари изстреляха с 10% нагоре цената на акциите на Lucid в началото на борсовата търговия в Ню Йорк.
По време на престоя си в Lucid Роулинсън помогна за пускането на пазара на моделите от серията Air, като я ръководи и по време на листването ѝ.
Оперативният директор на компанията Марк Винтерхоф ще заеме временно позицията на изпълнителен директор.
„Сега, след като успешно стартирахме Lucid Gravity, реших, че е дошъл подходящият момент да се оттегля от ролята си в Lucid“, изтъква Роулинсън.
Фирмата също така прогнозира, че производството ѝ за тази година ще бъде около 20 хил. превозни средства в сравнение с около 9 хил. автомобила, произведени през 2024 г.
Андрес Шепард, анализатор в Cantor Fitzgerald, казва, че смяната на главния изпълнителен директор е "изненадваща", но не е неочаквана предвид предишните недостатъчно добри резултати на компанията, добавяйки, че прогнозата за производството е "окуражаваща".
Тъй като търсенето на електромобили в САЩ остава несигурно, Lucid се опитва да диверсифицира продуктовата си гама и да стъпи на пазара на SUV-ове с модела Gravity, като се конкурира с предложенията на Tesla и Rivian.
Успехът на Gravity SUV се смята за решаващ за дългосрочната перспектива на Lucid, тъй като компанията изразходва значителна сума, за да увеличи производството, докато нейните седани Air претърпяха ценови понижения поради по-бавното търсене.
Анализатори, присъствали на организираната от Lucid среща за представяне на финансовия отчет, отбелязват, че Роулинсън отсъства, което предизвика въпроси относно обстоятелствата около неговото напускане.
„Определено мисля, че беше изненадващо и необичайно, че той не присъства по време на представянето на отчета, особено след като не назначиха нов постоянен главен изпълнителен директор“, изтъква Шепърд.
Компанията продължава да губи десетки хиляди долари на превозно средство, докато съперници като Rivian се движат агресивно напред, за да намалят разходите в опит да постигнат заветната рентабилност.
Lucid отчете приходи от 234,5 млн. долара, надминавайки очакванията на анализаторите за 214,2 млн. долара.
Все пак компанията записа загуба от 397,2 млн. долара през четвъртото тримесечие на 2024 г., което е по-малко от негативния резултат от 653,8 млн. долара, регистриран година по-рано.


Измислиха как да спасят дизеловите коли в Европа
Мъж паркира Ferrari на балкона си, общината го прибра с кран (ВИДЕО)
Кметът на Варна протестира срещу правителството в Берлин (СНИМКИ)
35 пияни и дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
30 души са задържани на протеста в София
САЩ и Катар може да създадат свръхпредлагане на LNG на европейския пазар
Забраната на социални медии в Австралия няма да спаси децата
Криптотърговците търсят допълнителна защита, тъй като отвличанията растат
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Може ли Западът да изгони Русия от Централна Азия?
Зодиите, които ще намерят любовта по празниците
Дъщерята на Скалата потвърди връзката си с млада кечистка
Датската разузнавателна агенция разглежда САЩ като потенциален проблем за сигурността
Мадона разгорещи страстите по къса рокля