IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Toyota понижи прогнозата за годишната си печалба под натиска от митата

За последната фискална година компанията отчете печалба, която значително изостава от рекордния положителен резултат от предходната година

10:32 | 08.05.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Японският автомобилен производител Toyota Motor Corp. се готви за трудна година и очаква спад на печалбата, докато глобалната индустрия се опитва да се предпази от търговските сътресения, свързани с митата на президента на САЩ Доналд Тръмп, съобщава Bloomberg.

Компанията прогнозира оперативна печалба от 3,8 трлн. йени (26 млрд. долара) за фискалната година, приключваща на 31 март 2026 г., което е далеч под очакванията на анализаторите за положителен резултат от 4,7 трлн. йени. През фискалната 2025 г. Toyota отчете оперативна печалба от 4,8 трлн. йени, а през 2024 г. отбеляза рекордна стойност от 5,35 трлн. йени - най-силният резултат за която и да било японска компания.

Предпазливата перспектива следва хладния завършек на последната финансова година, като печалбата през четвъртото тримесечие расте с 0,3 % до 1,1 трлн. йени, благодарение на стабилното възстановяване на продажбите в САЩ, Япония и Китай.

Toyota заяви, че е взела предвид негативните ефекти от американските мита в размер на 180 млрд. йени от печалбата през април и май.

Компанията се присъединява към растящите редици на производители на автомобили, дилъри и доставчици на авточасти, които се сблъскват с въздействието на търговската война на Тръмп.

Миналата седмица Тръмп предложи известно облекчение за индустрията, като подписа директива, която ще освободи вносните автомобили от митата за алуминий и стомана. Отделна прокламация ще позволи на компаниите, произвеждащи и продаващи сглобени в САЩ автомобили, да поискат компенсация в размер до 3,75% от стойността на произведените в Америка превозни средства.

Въпреки че промените в политиката на Белия дом усложниха инвестиционните планове на много компании, Toyota твърди, че ще се придържа към същия курс, що се отнася до дейността ѝ в САЩ.

Междувременно въздействието на митата доведе до спиране на поръчките на Nissan Motor Co. за SUV модели, произведени в Мексико за САЩ, докато Honda Motor Co. обяви, че премества производството на хибридната версия на своя Civic от Япония в САЩ. Mazda Motor Corp. междувременно ще спре износа на един модел за Канада, произведен в САЩ, като временна контрамярка на бариерите.

САЩ е най-големият пазар за пет от най-големите японски производители на автомобили. Според Bloomberg Intelligence страната представлява около 23% от световните продажби на Toyota за миналата година, 28% за Nissan и 71% за Subaru. От приблизително 5,9 милиона превозни средства, продадени от японските производители в САЩ през миналата година, около половината са били внесени.

Големите японски автопроизводители, включително Toyota, отбелязаха скок на продажбите в САЩ през март, тъй като клиентите ускориха покупките преди въвеждането на митата.

Освен последиците от американските мита върху Toyota, инвеститорите оценяват и въздействието на опита на председателя Акио Тойода да придобие Toyota Industries Corp. Неговото предложение оценява производителя на шевни машини на 6 трлн. йени и има потенциал да се превърне в една от най-големите подобни трансакции в световен мащаб.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:24 | 08.05.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още