Печалбата на BMW AG се свива с 23% през първото тримесечие, тъй като силната конкуренция в Китай тласна продажбите на компанията на най-големия ѝ пазар до 5-годишно дъно, съобщава Bloomberg.
Резултатът подчертава сериозните предизвикателства, пред които са изправени германските концерни в Китай.
Печалбата на BMW преди лихви и данъци достига 3,14 млрд. евро, което е най-слабият резултат на концерна за първото тримесечие от 2022 г. насам.
Маржът междувременно се понижава до 6,9%.
Германските производители на автомобили, включително BMW и Mercedes-Benz Group AG, се затрудняват да възстановят пазарния си дял в Китай, тъй като местните марки, водени от BYD Co., успяха да вземат преднина последните години при продажбите на електрически превозни средства и продължават да навлизат все по-дълбоко в луксозния сегмент.
Продажбите на BMW в Китай спадат със 17% през първите три месеца на годината, което е най-слабото представяне на компанията за първото тримесечие от 2020 г. насам.
Печалбата на BMW през първото тримесечие остава притисната от слабото представяне в Китай. Графика: Bloomberg
Междувременно митата на президента на САЩ Доналд Тръмп засилват натиска върху рентабилността на групата. BMW остави финансовите си насоки непроменени за годината, но призна, че търговското напрежение е увеличило несигурността. Преди това Mercedes и Stellantis NV отмениха насоките си поради хаоса, причинен от бързо променящите се търговски политики, докато Volkswagen AG предупреди, че тепърва ще отчете въздействието на новите налози.
Главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе заяви през март, че американските мита върху вноса на коли от Мексико, Канада и Китай ще струват на автомобилния производител около 1 млрд. евро през тази година. За да намали въздействието на налозите, BMW обмисля добавянето на работни смени в завода си в Спартанбърг, Южна Каролина.
Автомобилният производител обаче приема някои от увеличенията на митата за временни и очаква през юли Белият дом да започне да разхлабва бариерите. BMW също така прогнозира, че стабилизирането при инфлацията и умереното намаляване на лихвените проценти ще стимулират търсенето на редица пазари през тази година.
Електромобилите осигуряват момент на оптимизъм за BMW през първото тримесечие, като продажбите растат с 32% спрямо предходната година, докато в Европа те се увеличават с 64%.
BMW и други автомобилни компании се възползват от дистанцирането на потребителите спрямо Tesla Inc., след като Илон Мъск се ангажира по-активно с администрацията на Тръмп и подкрепи крайнодесните политически движения в Европа. Тези компании успяха да увеличават пазарния си дял при електромобилите за сметка на Tesla, която продължава да се сблъсква със слабо търсене, особено в Европа.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан