Печалбата на BMW AG се свива с 23% през първото тримесечие, тъй като силната конкуренция в Китай тласна продажбите на компанията на най-големия ѝ пазар до 5-годишно дъно, съобщава Bloomberg.
Резултатът подчертава сериозните предизвикателства, пред които са изправени германските концерни в Китай.
Печалбата на BMW преди лихви и данъци достига 3,14 млрд. евро, което е най-слабият резултат на концерна за първото тримесечие от 2022 г. насам.
Маржът междувременно се понижава до 6,9%.
Германските производители на автомобили, включително BMW и Mercedes-Benz Group AG, се затрудняват да възстановят пазарния си дял в Китай, тъй като местните марки, водени от BYD Co., успяха да вземат преднина последните години при продажбите на електрически превозни средства и продължават да навлизат все по-дълбоко в луксозния сегмент.
Продажбите на BMW в Китай спадат със 17% през първите три месеца на годината, което е най-слабото представяне на компанията за първото тримесечие от 2020 г. насам.
Печалбата на BMW през първото тримесечие остава притисната от слабото представяне в Китай. Графика: Bloomberg
Междувременно митата на президента на САЩ Доналд Тръмп засилват натиска върху рентабилността на групата. BMW остави финансовите си насоки непроменени за годината, но призна, че търговското напрежение е увеличило несигурността. Преди това Mercedes и Stellantis NV отмениха насоките си поради хаоса, причинен от бързо променящите се търговски политики, докато Volkswagen AG предупреди, че тепърва ще отчете въздействието на новите налози.
Главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе заяви през март, че американските мита върху вноса на коли от Мексико, Канада и Китай ще струват на автомобилния производител около 1 млрд. евро през тази година. За да намали въздействието на налозите, BMW обмисля добавянето на работни смени в завода си в Спартанбърг, Южна Каролина.
Автомобилният производител обаче приема някои от увеличенията на митата за временни и очаква през юли Белият дом да започне да разхлабва бариерите. BMW също така прогнозира, че стабилизирането при инфлацията и умереното намаляване на лихвените проценти ще стимулират търсенето на редица пазари през тази година.
Електромобилите осигуряват момент на оптимизъм за BMW през първото тримесечие, като продажбите растат с 32% спрямо предходната година, докато в Европа те се увеличават с 64%.
BMW и други автомобилни компании се възползват от дистанцирането на потребителите спрямо Tesla Inc., след като Илон Мъск се ангажира по-активно с администрацията на Тръмп и подкрепи крайнодесните политически движения в Европа. Тези компании успяха да увеличават пазарния си дял при електромобилите за сметка на Tesla, която продължава да се сблъсква със слабо търсене, особено в Европа.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим