IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Броят на автомобилите на човек от населението в ЕС е останал стабилен през 2023 г.

В България най-голямо е съотношението в Югозападния регион, в който влиза и София – 506 автомобила на 1000 жители

15:21 | 21.05.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

През 2023 г. в Европейския съюз е имало средно по 0,55 леки автомобила на жител, което е с 0,1 процентни пункта по-малко в сравнение с 2022 г., сочат оповестени днес данни на европейската статистическа агенция Евростат. 

Нивата на разпространение на автомобилите по региони често са свързани с икономическите условия, но могат да бъдат повлияни и от специфични обстоятелства. Например рекордното ниво коли във Вале д'Аоста е повлияно от благоприятни данъчни правила.

През 2023 г. трите региона с най-много автомобили на човек от населението са били в Италия: Вале д'Аоста с 2295 леки коли на 1000 жители, автономна провинция Тренто с 1521 автомобила на 1000 жители и автономна провинция Болцано с 915 автомобила на 1000 жители. Сред 10-те региона с най-висока степен на моторизация шест са били в Италия, а по един - във Финландия, Гърция, Нидерландия и Чехия.

В другия край на скалата районът с най-малко леки автомобили на 1000 жители е френският отвъдморски регион Майот (83), следван от гръцкия Пелопонес (206) и Френска Гвиана (223). От 10-те региона с най-нисък коефициент на моторизация четири са в Гърция, два - във Франция, два - в Румъния, и по един - в Германия и Австрия. Забележително е, че сред тях са столичните области на Берлин (340) и Виена (364).

В България между отделните региони не се отчитат големи различния. Най-голямо е било съотношението в Югозападния регион, в който влиза и София (506 автомобила на 1000 жители), а най-малко - в Южен Централен (441).  

Делът на електрическите автомобили същевременно е бил най-висок в региони на Нидерландия, Швеция и Дания. Начело е нидерландският Флеволанд (17,1 на сто), следван от шведския Стокхолм (10,7 на сто) в Швеция, Ховедстаден в Дания и Утрехт в Нидерландия (по 8,6 на сто). Сред десетте водещи региона пет са в Дания, два - в Нидерландия, два - в Швеция и един - в Белгия.

Сред 10-те региона с най-нисък дял на електромобили (близък до нулата) шест региона са в Гърция, два - в Испания и два - в Полша. За България няма данни. 

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:22 | 21.05.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още