Китай разработва нови национални изисквания за безопасност, засягащи автомобилните системи за подпомагане на водача, сигнализирайки, че е готов да направи стъпка към затягане на регулациите, тъй като се засилва общественият фокус относно новата технология, съобщава Bloomberg.
Предложението е публикувано в платформа за обществени услуги към Държавната администрация за регулиране на пазара. Китайският център за автомобилни технологии и изследвания, държавният производител на автомобили Dongfeng Motor Group Co. и технологичният гигант Huawei Technologies Co. участват в процеса на изготвяне на изискванията.
След като бъде финализиран, стандартът ще определи общите технически изисквания за комбинирани системи за подпомагане на водача, включително възможности за контрол на движението, наблюдение на състоянието на водача, намеса на водача и функционална безопасност. Крайният срок за обществено обсъждане е 4 юли.
Китай се стреми да затегне правилата относно технологиите за подпомагане на водача след фатален инцидент с електрически автомобил Xiaomi Corp, при който функцията за автономно управление е била включена. През април правителството издаде по-строги разпоредби, които изискват от автомобилните производители да посочват ясно относно това какво може и какво не може да прави тяхната технология, в опит да се ограничи описанието на системите като „автономни“.
Още преди катастрофата в края на март Пекин започна да въвежда ограничения около технологиите за подпомагане на водача. През февруари бяха издадени насоки за актуализации на софтуера, които автопроизводителите рутинно използват за актуализиране на интелигентното купе на автомобила и системите за подпомагане на водача.
Работата по току-що оповестените национални изисквания е започнала още през март 2024 г., става ясно от известието, което очертава целта да се установят ясни критерии, които ще подобрят безопасността и ще намалят броя на произшествията.
Предложените стандарти са предназначени също така да се приведат в съответствие с международните норми, където това е „разумно осъществимо“, добавят от Пекин. Това ще помогне за намаляване на разходите за научноизследователска и развойна дейност, ще опрости дизайна за китайските автомобилни производители и ще играе ключова роля за премахването на техническите бариери в международната търговия.


Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
Желязков отвърна на Белобрадова за поднесената оставка и защо не я подписва
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент
Келеши летят с над 300 км/ч на Околовръстния път в София, похвалиха се в нета ВИДЕО
Една жена е загинала, а друга е тежко ранена при стрелба в Хърватия