Mitsubishi Motors Corp. отчете оперативна печалба, която изостава от прогнозите на анализаторите, въпреки че японският производител на автомобили заяви, че очаква известно облекчение от намалените мита върху вноса на автомобили в САЩ.
Акциите на Mitsubishi поевтиняха в края на редовната търговия в Токио с 9,7%, след като концернът отчете 84% спад на оперативната печалба до 5,6 млрд. йени за периода април-юни, в сравнение с 13,2 млрд. йени, очаквани от анализаторите.
Въпреки това японската компания все още очаква оперативна печалба от 100 млрд. йени за фискалната година, приключваща в края на март 2026 г.
Понижените мита, както е посочено в търговското споразумение на президента на САЩ Доналд Тръмп с Япония, ще облекчат, но няма да премахнат напълно тежестта върху автомобилните производители в страната, изтъква Кентаро Мацуока, главен финансов директор на Mitsubishi Motors.
„Очакваме това да смекчи въздействието, но митата, които влязоха в сила през април, вече започнаха да влияят на продажбите ни“, признава Мацуока, добавяйки: „Положително е, че митата са по-ниски от първоначално очакваните, но това не означава, че можем да намалим бдителността си“.
Mitsubishi се готвеше за удар от 40 млрд. йени от налагането на американско мито в размер на 25% върху вноса на автомобили и авточасти. Но този налог беше намален до 15% в сделката, обявена от Тръмп в сряда, която предложи известно облекчение и така необходимата яснота за големите японски автомобилни производители, някои от които бяха започнали да изнасят производството си от Япония или да увеличават цените на своите продукти за американския пазар.
Например, Honda Motor Co. отложи разширяването на веригата си за доставки на електромобили в Канада на стойност 11 млрд. долара и заяви, че ще премести производството на хибридния модел Civic от Япония в САЩ, докато Subaru Corp. обяви, че преразглежда всички свои инвестиции.
При 15% мита брутното въздействие върху индустрията в Япония се очаква да бъде около 1,9 трлн. йени, пише анализаторът на Goldman Sachs Japan Co. Кота Юзава, което е спад спрямо предишната оценка на инвестиционната банка за удар от около 3,5 трлн. йени при 25% мита.
Търговското споразумение обаче не включва освобождаване на Япония от 50% мито върху вноса на стоманени и алуминиеви стоки.
През юни Mitsubishi обяви, че ще повиши цените на три модела в САЩ средно с 2,1% като част от редовна корекция, която включва мерки за противодействие на инфлацията.
САЩ са най-големият експортен пазар за японските производители на автомобили, като миналата година там са продадени автомобили на стойност 40,8 млрд. долара. Освен това много японски модели се внасят от фабрики в Канада или Мексико.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации