Mitsubishi Motors Corp. отчете оперативна печалба, която изостава от прогнозите на анализаторите, въпреки че японският производител на автомобили заяви, че очаква известно облекчение от намалените мита върху вноса на автомобили в САЩ.
Акциите на Mitsubishi поевтиняха в края на редовната търговия в Токио с 9,7%, след като концернът отчете 84% спад на оперативната печалба до 5,6 млрд. йени за периода април-юни, в сравнение с 13,2 млрд. йени, очаквани от анализаторите.
Въпреки това японската компания все още очаква оперативна печалба от 100 млрд. йени за фискалната година, приключваща в края на март 2026 г.
Понижените мита, както е посочено в търговското споразумение на президента на САЩ Доналд Тръмп с Япония, ще облекчат, но няма да премахнат напълно тежестта върху автомобилните производители в страната, изтъква Кентаро Мацуока, главен финансов директор на Mitsubishi Motors.
„Очакваме това да смекчи въздействието, но митата, които влязоха в сила през април, вече започнаха да влияят на продажбите ни“, признава Мацуока, добавяйки: „Положително е, че митата са по-ниски от първоначално очакваните, но това не означава, че можем да намалим бдителността си“.
Mitsubishi се готвеше за удар от 40 млрд. йени от налагането на американско мито в размер на 25% върху вноса на автомобили и авточасти. Но този налог беше намален до 15% в сделката, обявена от Тръмп в сряда, която предложи известно облекчение и така необходимата яснота за големите японски автомобилни производители, някои от които бяха започнали да изнасят производството си от Япония или да увеличават цените на своите продукти за американския пазар.
Например, Honda Motor Co. отложи разширяването на веригата си за доставки на електромобили в Канада на стойност 11 млрд. долара и заяви, че ще премести производството на хибридния модел Civic от Япония в САЩ, докато Subaru Corp. обяви, че преразглежда всички свои инвестиции.
При 15% мита брутното въздействие върху индустрията в Япония се очаква да бъде около 1,9 трлн. йени, пише анализаторът на Goldman Sachs Japan Co. Кота Юзава, което е спад спрямо предишната оценка на инвестиционната банка за удар от около 3,5 трлн. йени при 25% мита.
Търговското споразумение обаче не включва освобождаване на Япония от 50% мито върху вноса на стоманени и алуминиеви стоки.
През юни Mitsubishi обяви, че ще повиши цените на три модела в САЩ средно с 2,1% като част от редовна корекция, която включва мерки за противодействие на инфлацията.
САЩ са най-големият експортен пазар за японските производители на автомобили, като миналата година там са продадени автомобили на стойност 40,8 млрд. долара. Освен това много японски модели се внасят от фабрики в Канада или Мексико.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа