Volkswagen ще произвежда своя нов електрически автомобил ID.1 в Португалия. Главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн в страната Томас Хегел Гюнтер подписа писмо за намерение за производство на субкомпактния автомобил в завода в Палмела. В замяна португалският министър на икономиката Мануел Кастро Алмейда обеща 30 млн. евро държавно финансиране за проекта, съобщава Handelsblatt.
Фабриката на Volkswagen в Палмела, на около 40 километра югоизточно от Лисабон, се смята за един от най-ефективните заводи в Европа.
„Решението на Volkswagen Group да произвежда базовия електрически модел тук в Палмела е изключително важна инвестиция в португалската индустрия“, изтъква Алмейда. Инвестицията е и вот на доверие за страната, добавя той.
В началото на годината компанията обяви решението си да произвежда субкомпактния модел в завода си в Палмела. Предстои съоръжението да бъде преоборудвано за производство на електромобили до края на 2027 г.
Според наличната информация, ID.1 ще се произвежда успоредно с модели с двигател с вътрешно горене. Въпреки че не е планирана специална производствена линия, се очаква преоборудването да струва няколко милиона евро.
Планирано е ID.1 да се появи на пазара през 2027 г. за 20 000 евро, което го прави най-достъпният електрически модел на Volkswagen. Още преди месеци стана ясно, че автомобилът няма да се произвежда в Германия поради високите производствени разходи, които ще доведат до по-висока продажна цена.
Но вече обявената продажна цена на ID.1 повдига въпроси. Не е ясно колко части за автомобила ще бъдат осигурени от самия Volkswagen и колко компанията ще трябва да си набави от доставчици. Освен това някои подробности за компонентите, като например батериите, остават неясни.
Още по-важно за компанията обаче е колко пари ще генерира малкият, достъпен автомобил. Volkswagen е в разгара на структурна криза. Печалбите на базирания във Волфсбург автомобилен производител наскоро спаднаха значително. Компанията се стреми да постигне дългосрочни икономии до 15 млрд. евро до края на десетилетието. Това включва, наред с други неща, съкращаване на 35 000 работни места в германските ѝ заводи.


Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
Желязков отвърна на Белобрадова за поднесената оставка и защо не я подписва
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент
Келеши летят с над 300 км/ч на Околовръстния път в София, похвалиха се в нета ВИДЕО
Една жена е загинала, а друга е тежко ранена при стрелба в Хърватия
преди 3 месеца До: Alex Silver ... Ние във Европейската федерация ток си имаме за всичко , даже понякога е с отрицателни цени . Гледам в икономиките на ДРИСК има режим , там нещо прогресивните май не се справят , а ?! Отделно в Европа вече се затварят бензиностанции , в това число и в София !! Хаха ... Кисело е грозденцето , а ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Някои така и не разбраха, че електрокарите са бита карта, на фона на острия недостиг на електроенергия и свиването на държавните преференции. Това е особено валидно за жалките нещастници в европата, които поставиха икономиката в служба на политиката. Затова Германия я напуснаха над 200 000 предприятия. А сега VW бяга в Португалия, където без държавна подкрепа добрите намерения ще се оттекат в канала. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца ID.3 се произвеждат и доставят по 140-150хил на година , ID.2 догодина планират 100хил на година , въпросният ID.1 също планират 100хил на година . Батериите ще се доставят от гигафабриката на VW , която в момента се строи във Валенсия , и за да държат ниската цена вероятно батериите ще са литиево-железни LFP , както и на другите ефффтини електрички , вероятен пробег с едно зареждане 250км . Редакцията , можеше да сложите снимка/ки на моделът , не изглежда зле , особено на фонът на поднебесните! отговор Сигнализирай за неуместен коментар