Европейските доставчици на автомобилни части призовават Европейския съюз (ЕС) да обособи нови правила, които да гарантират, че автомобилите, произведени в региона, използват значителен дял от местни компоненти, в опит да се защити индустрията, подложена на нарастващ натиск, съобщава Bloomberg.
Европейските политици трябва да стимулират търсенето на превозни средства, произведени на Стария континент, и да определят минимални изисквания за съдържание на произведени в Европа части, изтъква Европейската асоциация на доставчиците на автомобилни компоненти (CLEPA).
Въпреки че групата не предлага конкретна цел, тя заяви, че подобни правила обикновено изискват от 70% до 75% местно произведени компоненти в автомобилите.
Призивът бе отправен в момент, когато автомобилната индустрия съкращава десетки хиляди работни места, за да се справи със слабото търсене в Европа и ценовия натиск от страна на автомобилните производители. Robert Bosch GmbH съкращава хиляди позиции, а някои конкуренти, включително Continental AG и ZF Friedrichshafen AG, се стремят да овладеят разходите с подобни мерки.
Производителите на автомобили също се фокусират върху икономиите. Volkswagen AG и Porsche AG съкратиха работната си сила и производството, тъй като се сблъскват с по-слаби продажби в Китай и митата в САЩ. Междувременно китайските конкуренти разширяват присъствието си в Европа с по-евтини модели, което свива маржовете на утвърдените местни доставчици.
Стремежът към обуславяне на правила за местно съдържание отразява нарастващата тревога в европейската верига на доставки, която е помрачена от неизползван капацитет и засилващи се призиви сред производителите за по-ниски цени, дори когато разходите за суровини и продукти се покачват.
В Германия ситуацията е най-мрачна. Общо загубите на работни места в германската индустрия възлизат на около 114 хил. за 12-те месеца до 30 юни тази година.
Ян Брорхилкер, управляващ партньор в застрахователния отдел на EY в Германия, коментира, че съкращенията на работни места са в отговор на трудното положение в германската автомобилна индустрия.
„Големите спадове на печалбите, свръхкапацитетът и затруднените чуждестранни пазари правят значителното намаляване на работните места неизбежно“, казва той.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?