IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Европейските доставчици на авточасти искат от ЕС защита за местно изградените компоненти

Блокът трябва да стимулира търсенето на превозни средства, произведени в Европа

15:01 | 29.09.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Европейските доставчици на автомобилни части призовават Европейския съюз (ЕС) да обособи нови правила, които да гарантират, че автомобилите, произведени в региона, използват значителен дял от местни компоненти, в опит да се защити индустрията, подложена на нарастващ натиск, съобщава Bloomberg.

Европейските политици трябва да стимулират търсенето на превозни средства, произведени на Стария континент, и да определят минимални изисквания за съдържание на произведени в Европа части, изтъква Европейската асоциация на доставчиците на автомобилни компоненти (CLEPA).

Въпреки че групата не предлага конкретна цел, тя заяви, че подобни правила обикновено изискват от 70% до 75% местно произведени компоненти в автомобилите.

Призивът бе отправен в момент, когато автомобилната индустрия съкращава десетки хиляди работни места, за да се справи със слабото търсене в Европа и ценовия натиск от страна на автомобилните производители. Robert Bosch GmbH съкращава хиляди позиции, а някои конкуренти, включително Continental AG и ZF Friedrichshafen AG, се стремят да овладеят разходите с подобни мерки.

Производителите на автомобили също се фокусират върху икономиите. Volkswagen AG и Porsche AG съкратиха работната си сила и производството, тъй като се сблъскват с по-слаби продажби в Китай и митата в САЩ. Междувременно китайските конкуренти разширяват присъствието си в Европа с по-евтини модели, което свива маржовете на утвърдените местни доставчици.

Стремежът към обуславяне на правила за местно съдържание отразява нарастващата тревога в европейската верига на доставки, която е помрачена от неизползван капацитет и засилващи се призиви сред производителите за по-ниски цени, дори когато разходите за суровини и продукти се покачват.

В Германия ситуацията е най-мрачна. Общо загубите на работни места в германската индустрия възлизат на около 114 хил. за 12-те месеца до 30 юни тази година.

Ян Брорхилкер, управляващ партньор в застрахователния отдел на EY в Германия, коментира, че съкращенията на работни места са в отговор на трудното положение в германската автомобилна индустрия.

„Големите спадове на печалбите, свръхкапацитетът и затруднените чуждестранни пазари правят значителното намаляване на работните места неизбежно“, казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:01 | 29.09.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още