Германският производител на авточасти ZF Friedrichshafen AG увеличава размера на планираната продажба на облигации с 500 млн. долара до 1,25 млрд. долара, което подчертава апетита на инвеститорите въпреки натиска върху по-широкия автомобилен сектор, съобщава Bloomberg.
ZF North America Capital Inc - емитентът, базиран в САЩ, сега предлага на пазара увеличената емисия 5,5-годишни облигации с доходност от около 7,625%. Окончателните цени може да бъдат определени в рамките на днешния ден.
Автомобилният сектор в Европа е засегнат от насрещни ветрове, включително намаляващото търсене, китайската конкуренция и търговската политика на администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп. Сътресенията засегнаха особено силно ZF, натоварена с около 10,5 млрд. евро нетен дълг, което я принуди да предприеме основно преструктуриране.
Някои инвеститори, които активно търсят начин да участват в сделката, заявиха, че предлаганата доходност е атрактивна. Един от тях посочи ликвидността на фирмата, която е била около 8 млрд. евро.
Кредитите с двоен B рейтинг също се считат за едни от по-сигурните залози в сферата на спекулативния рейтинг. Moody's Ratings, която дава на фирмата рейтинг Ba2, отбелязва, че относително високият ливъридж на ZF се компенсира от диверсификацията и относително консервативната финансова политика на компанията.
Като част от реформата си, ZF се стреми да продаде активи, за да намали дълга си. Процесът на монетизиране на звеното Lifetec, което произвежда предпазни колани и въздушни възглавници, досега не дава резултати.
„Добрата новина е, че усилията за намаляване на разходите вдъхват живот на основната рентабилност“, коментират анализатори на CreditSights.
Облигацията, която предлага 2-месечен номинален срок за изплащане, ще бъде използвана за общи корпоративни цели – които може да включват изплащане или рефинансиране на съществуваща задлъжнялост – както и за обратно изкупуване на деноминирани в евро облигации с падеж през 2026 г., изтъкват запознати с темата източници.
ZF не е единственият производител на авточасти на пазара на облигации тази седмица. Френските Valeo SE и Forvia SE са в процес на продажба на дълг, като целта е да наберат съответно 500 млн. евро и 500 млн. долара.
Един от основните акционери в германския доставчик е фондация „Цепелин“, чиито корени водят началото си от пионера на дирижаблите Фердинанд фон Цепелин.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа