Производството в заводите на Volkswagen в Цвикау и Дрезден е спряно от понеделник сутринта за една седмица поради недостатъчно търсене на електрическите модели, съобщи компанията, цитирана от германски медии. След прекъсването се очаква производствените линии да бъдат възобновени, но несигурността около бъдещето на заводите остава, предаде телевизия NTV. За мярката съобщи преди няколко седмици и Bloomberg. Информацията на агенцията обаче беше за спиране на производството в Цвикау и Емден (Долна Саксония), съобщава БТА.
Заводът в Цвикау е най-големият и най-модерен производствен център на Volkswagen за електромобили в Европа, в който работят над 9000 души. Въпреки първоначалните планове да бъде ключов елемент от електрическата стратегия на групата слабото търсене и вътрешната програма за съкращаване на разходите доведоха до непълно натоварване на капацитета.
Решение за намаляване на производството е взето и за Долна Саксония, допълва ДПА. В Оснабрюк всяка седмица до края на годината ще има поне по един ден затваряне на производството. Едноседмична пауза е планирана и за октомври. Производствените линии в Емден също ще бъдат спрени за няколко дни, пише днес и NTV.
Ситуацията е напълно различна в основния завод във Волфсбург, Долна Саксония, където почти всеки уикенд до Коледа ще има допълнителни смени. Причината за това е голямото търсене на произвежданите там двигатели с вътрешно горене за Golf, Tiguan и Tayron.
Компанията вече е решила да прекрати производството в завода "Глезерне Манифактур" (стъклената фабрика - бел. ред.) в Дрезден до края на годината. Там в момента са заети около 280 души, а годишният обем на производство е около 5500 автомобила.
Както писа преди няколко дни и Handelsblatt министър-председателят на Саксония Михаел Кречмер е отправил писмо до главния изпълнителен директор на Volkswagen Оливер Блуме с искане за гарантирано минимално производство от 250 000 автомобила годишно в Цвикау и запазване на 2000 работни места в завода за двигатели в Кемниц. Той настоява също така за създаване на център за рециклиране и инвестиция от 100 млн. евро в бившия завод в Дрезден за изграждане на иновационен кампус към Техническия университет на града.
В писмото си Кречмер подчертава "отговорността на VW към обществото" и предупреждава за риск от "ефект на доминото", който би засегнал и доставчиците.
Според публикацията на Handelsblatt ръководството на Volkswagen е отхвърлило предложенията на местното правителство. От централата във Волфсбург са заявили, че въпросите, свързани с производствените обеми и заетостта, вече са договорени с представителите на работниците, и не виждат "необходимост от допълнителни ангажименти". Вместо исканите 100 млн. евро за десет години компанията е готова да предостави 1,5 млн. евро за следващите седем години.
Миналия месец компанията ревизира прогнозите си надолу, като вече очаква годишната оперативна печалба да бъде с около 5,1 млрд. евро по-ниска спрямо първоначалните очаквания, след като дъщерното дружество на Volkswagen – Porsche, обяви, че няколко модела електрически превозни средства ще излязат на пазара по-късно от предварително обявеното. Като причини за това бяха изтъкнати по-слабото търсене, нарастващата конкуренция от Китай и увеличените мита за внос в САЩ.
(БТА)


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата