Ferrari представи технологията, която ще задвижва дългоочаквания първи електрически автомобил Elettrica, тъй като италианският производител на луксозни спортни автомобили иска да добави и захранването с батерии към своите хибридни и бензинови модели, предаде Ройтерс.
На строго охранявано събитие в централата на компанията в Маранело червенoто покривало на Ferrari беше сваленo на сцената, за да бъде показано готовото за производство шаси на Ferrari: основа за автомобила с пакет батерии и електрически двигател, макар и без колела или външен корпус.
Завършеният автомобил на Ferrari, чиято световна премиера се очаква идната година, ще има максимална скорост от 310 километра - малко по-бавно от повечето модели с конвенционални двигатели, и пробег от поне 530 км.
Автомобилът с четири врати и четири и повече места ще има специално проектирана звукова система за усилване на реалните вибрации от силовия агрегат, за да създаде отчетлив електрически звук на Ferrari, а не просто да имитира шум от двигателя.
Разкриването на вътрешните механизми на първия електрически автомобил на Ferrari бележи важен етап за автомобилната индустрия, която се бори с прехода от двигатели с вътрешно горене към електрическа батерия.
"Днес е исторически ден за нас", каза главният изпълнителен директор Бенедето Виня, който заяви, че електрическият автомобил ще допълни, а няма да заменя съществуващите модели на компанията. "Електромобилите са допълнение, а не преход", подчерта той.
Подобно на други марки за високоскоростни луксозни автомобили, Ferrari показа предпазливо отношение към електрификацията. През юни Ройтерс съобщи, че италианската компания е отложила пускането на втори модел електрически автомобил до 2028 г. поради липса на търсене. Конкурентът Lamborghini, част от Volkswagen Group, отложи пускането на първия си електромобил до 2029 г., обявявайки, че пазарът не е готов.
Германският производител на луксозни автомобили Porsche продължава напред с предлагането на електрически автомобили, но е притиснат между пренаселения китайски пазар и западните купувачи, които все още искат шумните двигатели с вътрешно горене
Ferrari се стреми да направи 20 на сто от моделната си гама изцяло електрическа до 2030 г., показва дългосрочният бизнес план на компанията, представен днес. Това е под целта от 40 на сто, която компанията си постави за 2030 г. в бизнес плана си преди три години.
Ferrari е подложен на по-малък натиск от масовите автомобилни производители да премине към електрически автомобили преди влизането в сила на забраната на ЕС от 2035 г. за продажби на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, тъй като може да продава такива модели, работещи с по-скъпи синтетични електрически горива, които клиентите на луксозната марка могат да си позволят.
Заможните по-млади купувачи обаче са склонни да преминат към електрически автомобили.
Ferrari Elettrica, чиято цена се очаква да е поне 500 хил. евро, както съобщи Ройтерс миналата година, идва почти две десетилетия след появата на първата хибридна технология в автомобилите от Формула 1 през 2009 г. Ferrari започна да продава хибридни модели през 2019 г.
Шасито и каросерията на Elettrica ще бъдат изработени от 75 на сто рециклиран алуминий, а батерията е напълно интегрирана в пода, за да се понижи центърът на тежестта, което ще помогне за по-добра производителност и скорост. Автомобилът ще има бързо зареждаща се батерия.
Експерти от индустрията заявиха, че предизвикателството за марки като Ferrari е как да създадат нещо повече от просто високотехнологична версия на премиум електромобил, който вече има мигновено ускорение.
/БТА/


Внимание! Нова измама на пътя в Европа
Шофьори продължават да отказват тестовете за дрога
Българите остават най-нископлатените в Европейския съюз
Събират средства за реставрация на исторически роял
Дневните светлини стават задължителни и за задните фарове
Съюзници на Стармър го пазят от предполагаем заговор за поста
Бумът на центровете за данни тръгна към задния двор на Силициевата долина, част 2
Бумът на центровете за данни тръгна към задния двор на Силициевата долина, част 1
България е сред новаторите в ЕС при системите за съхранение на енергия
Китай и Бразилия искат да бъдат лидери в борбата за климата, но и да замърсяват
Кои са най-продаваните премиум автомобили в България?
Комбито Audi RS6 стана по-мощно от Bugatti Veyron
BMW над съд заради съмнения за фалшифицирани азотни емисии
Китайци пускат първия сериен модел с електромотори в колелата
Нов рекорд - кандидат за шофьор бе скъсан 128-и път
Липсата на уран от Иран буди безпокойство у ядрения надзорен орган на ООН
Прическите, които завладяха есента
След провала на "Мегаполис": Копола продава частния си остров
Орландо Блум се подигра с Кейти Пери?