Цената на акциите на Volvo Car AB скочи рязко, след като автомобилният производител отчете по-голяма от очакваната печалба за третото тримесечие, възползвайки се от своята програма за спестяване на разходи на стойност 18 млрд. крони (1,9 млрд. долара), съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба на Volvo расте със 7,4% до 6,4 млрд. крони, което е доста над прогнозите на анализаторите.
Акциите на Volvo поскъпват с 29% на борсата в Стокхолм, което е големият им ценови ръст в рамките на деня от 1 февруари 2024 г.
Групата е продала през тримесечието 161 хил. превозни средства, което е спад от 7 на сто спрямо същото време на предишната година.
„Планът доведе до по-бързо от планираното намаление на променливите и косвените разходи през тримесечието“, изтъква шведският производител.
Въпреки че продажбите ли на Volvo са намалели с 8% през първите девет месеца на годината, компанията отчете умерен ръст на дребно през септември.
Резултатите показват, че преструктурирането, започнато от главния изпълнителен директор Хакан Самюелсон, оказва благоприятно влияние. Самюелсон, който се завърна в компанията през април, настоява за възстановяване на рентабилността на Volvo с програмата за ефективност, която включва съкращаване на хиляди работни места.
Подобно на много автомобилни производители, Volvo е засегната от американските мита. Контролирана от китайската Zhejiang Geely Holding Group Co. и с установено производство в азиатската страна, компанията трябваше да търси решение и на проблема с митата на Европейския съюз (ЕС) върху произведените в Китай електрически превозни средства. Предизвикателствата накараха Volvo да премести производството си във фабрики в Белгия и Южна Каролина, САЩ.
Наличието на китайски собственик по отношение на Volvo предизвика опасения, че продажбите на автомобили на компанията може да бъдат ограничени в САЩ, където Вашингтон затяга надзора върху производителите, свързани с азиатската страна.
Финансови резултати на Volvo Cars за третото тримесечие. Източник: Volvo
Все пак Самюелсон изрази увереност, че няма да има проблем в това отношение. „Ние сме в САЩ от 70 години и ще продължим да присъстваме в САЩ“, категоричен е той.
Volvo залага на нови модели, включително на плъгин хибрида XC70, за да увеличи продажбите. Произведен в завода в китайския град Тайчжоу, моделът може да бъде доставян и в други страни на по-късен етап. Производителят планира също така да представи през януари изцяло електрическия EX60 - наследник на XC60.
Volvo заяви, че все още е изправена пред редица предизвикателства, включително ценовата конкуренция и високите разходи за нови модели, тъй като паричният поток през третото тримесечие остава отрицателен.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
Трима души са евакуирани от танкера “Кайрос”
Наводнение в Лувъра е нанесло щети на документи и архиви