Продажбите на Renault за третото тримесечие растат с 6,8%, подпомогнати от търсенето на нови модели като Dacia Bigster, както и от по-високите приходи във финансовото звено на компанията, съобщава Bloomberg.
Приходите на групата за третото тримесечие са се увеличили до 11,4 млрд. евро, като резултатът леко изостава от оценката на анализаторите.
Френската автомобилна група, която се придържа към годишната си прогноза за печалбата, също така заяви, че поръчките за автомобили са се увеличили с почти двуцифрен темп.
Приходите от финансови услуги скачат с 18% до 1,6 млрд. евро, което допринася за силните продажби на автомобили през третото тримесечие. Търсенето на Renault 5 E-Tech също помогна за увеличаване на приходите от автомобилната индустрия с 5%, докато намаляването на запасите при независимите дилъри частично компенсира покачването.
Продажбите през тримесечието нарастват с 9,8% до 529 хил. превозни средства спрямо 482 хил. броя година по-рано. Продажбите на едноименната марка напредват с 6,6% до 362 хил. броя, докато тези на Dacia растат с 16,2% до 165 хил. броя.
Приходи на групата Renault през третото тримесечие. Източник: Renault
„Поръчките се увеличават и отчитаме здравословно управление на запасите“, посочва главният финансов директор Дънкан Минто по време на брифинг. „Въпреки това конкурентната среда остава трудна“, добавя той.
Новият главен изпълнителен директор на Renaylt Франсоа Провост, назначен през юли след изненадващото напускане на Лука де Мео, е изправен пред засилваща се конкуренция и охладено търсене на автомобили в Европа - основният пазар на производителя.
Продажби на групата Renault през третото тримесечие. Източник: Renault
Дни преди Провост да поеме ръководството, понижената прогноза за печалбата на Renault подкопа доверието на инвеститорите в групата. Renault се намира на дъното сред компаниите в европейския подиндекс Stoxx Europe 600 Automobiles & Parts по отношение на представянето на акциите от началото на тази година.
Провост може да насочи Renault към повече партньорства извън Европа, за да помогне на френския автомобилен производител да остане конкурентоспособен спрямо концерни като Stellantis и Volkswagen.
Renault също така води преговори с китайската Chery Automobile за сътрудничество в производството и продажбите на автомобили в Южна Америка.
За първите девет месеца приходите на концерна се увеличават с 3,7% до 39,1 млрд. евро, докато тези от автомобилния му бизнес растат с 1,7% до 34,3 млрд. евро.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате