Непосредствено след като публикувахме първите снимки на обновената версия на Audi A8, от германската компания разпространиха официални данни за колата. Флагманът, чиято премиера пред публика ще се състои през септември във Франкфурт, ще бъде наличен в две дължини на каросерията, ще предлага нови опции и по-мощни двигатели.
Както личи от снимките, промените при Audi A8 са еволюционни. Те се изразяват с новите брони, преден капак и решетка на радиатора. Оптимизации са направени и по отношение на пътното поведение и шумоизолацията на салона. В интериора пък са въведени нови опции, тапицерии и материали.
Нови и са и светлините, които са оборудвани с LED технология, наречена MatrixBeam. Тази опция предлага челни светлини с по 25 LED диода, които следят кривата на завоя и ако са свързани със сателитната навигационна система, могат да предвидят наклона или завоите по пътя. Освен това всеки от диодите работи напълно самостоятелно, като по този начин се постига оптимална осветеност в зависимост от конкретните условия на пътя.
Що се отнася до промените в механиката, обновеното Audi A8 ще бъде налично в две дължини на каросерията, а задвижването ще бъде само към предните или към четирите колела.
Гамата двигатели е представена от следните бензинови мотори: 3.0-литров TFSI V6 двигател с 310 к.с., 4.0-литров V8 TFSI с 435 к.с., 6.3-литров W12 с 500 к.с. и 4.0-литров V8 TFSI с 520 к.с., на който ще разчита версията S8. Дизеловите опции са: 3.0-литров TDI с 258 к.с. и 4.2-литров TDI с 385 к.с. Ще бъде предложен и хибриден модел, комбиниращ бензинов двигател 2.0 TFSI и електромотор. Мощността при него е 245 к.с.
Като цяло агрегатите са получили допълнителна мощност, но едновременно с това са станали с около 10% по-икономични. Най-бързата версия, разбира се, е S8, при която ускорението от място до 100 км/час става за 4.2 сек. Най-икономичен пък е моделът с 3.0-литров TDI агрегат - средното потребление е 5.9 л/100 км. Хибридната версия, която предлага задвижване към четирите колела, благодарение на интегрирания на задната ос електромотор, изразходва средно по 6.3 л/100 км. При A8 L W12 quattro потреблението е 11.7 л/100 км, а при S8 - 10.1 л/100 км.
Посочва се, че цените в Германия ще стартират от 74 500 евро. Първите продажби ще бъдат осъществени през ноември.
Галерията със снимки вижте в Automedia.bg
Audi представи обновеното A8
Две дължини на каросерията, нови опции и по-мощни двигатели
13:59 | 21.08.13 г.
Audi S8. Снимка: Audi
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Макрон заплашва Китай с мита заради търговския дефицит
-
Чуждестранните инвеститори пак са привлечени от китайските AI компании
-
Инсталация, вдъхновена от Кристо и Жан-Клод, е сред задължителните за посещение места през 2026 г.
-
Швейцарската банка UBS може да съкрати още 10 хил. работни места до 2027 г.
-
Букурещ гласува на избори, които може да предадат на крайната десница първа столица в ЕС
-
Надзорният съвет на НОИ одобри единодушно проекта за бюджет на ДОО
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
-
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
-
Илон Мъск подготвя Starlink Mobile – новият мобилен оператор от космоса
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Украйна очаква масираните въздушни удари да са ежеседмични, основно с балистични ракети
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
Коментари
Финанси виж още
-
Китайската централна банка увеличава златните си резерви за 13-и пореден месец
3 -
Акция на седмицата: „Доверие обединен холдинг" АД
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Оли Рен: Има рискове за забавяне на инфлацията в еврозоната
1


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?