Автомобилните производители Ford и Renault се присъединяват към Citroen в тежката битка за увеличаване на собствените си приходи. Двата бранда загубиха прекалено много ресурси и средства в борбата с германските автопроизводители и решиха да сменят подхода си. За тази цел американците и французите ще тръгнат по пътя на Citroen, чието ръководство реши да вдигне нивото на своята продукция и да се качи на по-високо стъпало на пазара, се казва в анализ на изданието Motorward за моментното състояние на пазара в Европа, както и на опитите на някои компании да увеличат продажбите си.
„Ако нещата се получат, двете компании ще извлекат далеч по-големи печалби, отколкото ако останат само на масовия пазар", коментира Йън Флетчър, старши аналитик в IHS Automotive. "Обичайно премиум марките реализират два пъти по-голяма печалба от масовите производители, които разчитат да завладеят пазара с големи обеми на производство. Сега въпросът с печалбите е главният приоритет на европейските масови производители, тъй като през последните години те понесоха огромни загуби".
Проблемът е, че е невъзможно всеки производител на масови автомобили да печели. Затова Renault и Ford ще се опитат да се измъкнат от този пазар и да направят част от своите модели по-премиални. За целта Ford разполага с Vignale, а Renault разчита на Initiale Paris. В момента обаче нито една от двете компании няма готов модел, който да вдигне нивото. За разлика от Citroen, който разполага с линията DS.
От Ford и Renault вече обявиха, че клиентите на премиум моделите им ще получат преимущества като по-скъп интериор на автомобилите и по-високо качество на обслужване. Всичко това е обособено от автопазара в Европа. Като пример могат да послужат марки като BMW, Audi и Mercedes-Benz, които за първите 8 месеца от годината значително увеличиха присъствието си на пазара благодарение на сравнително достъпни модели като A-Class и Audi A1, които са много търсени.
Нагоре се придвижват и корейските Kia и Hyundai, както и бюджетната Dacia, докато в същото време Ford, Citroen, Peugeot и Renault понасят съществени загуби. Единствено Opel успява да удържи позициите си. Динамиката на пазара е такава, че в момента клиентът е готов да плати или за много евтин автомобил, при който печалбата на производителите е минимална, ила за машина от по-висок клас. Именно във второто се целят Ford и Renault.
Citroen вече показа как това може да донесе успехи. През 2009 г. французите пуснаха линията DS, която в момента заема 19% от всички продажби в Европа и общо 10% от целия оборот на компанията. Представители на производителя твърдят, че и трите модела DS са печеливши и дори в някои държави, като Китай например, те се продават като отделна марка. В компанията разчитат много на кросовъра от линията DS, основан на концепта Wild Rubis, да увеличи продажбите най-вече на пазарите в Азия.
Любопитното е, че в Peugeot избраха друг път – започнаха да пускат по-скъпи и по-мощни версии на своите модели. Например 208 с добавка GTI и XY. Разбира се, те носят по-сериозни печалби, но французите не разчитат само на това. Те отлично разбраха, че пазарът на кросовъри се разраства и пуснаха цели 3 модела - 2008, 3008 и 5008. От компанията твърдят, че 73% от продадените през тази година машини от модела 2008 са с най-високо ниво на оборудване.
В същото време в Opel не бързат да надигат глава. Германците смятат да увеличат моделната си гама, като залагат на подобрени качества и дизайн. Във Fiat пък възлагат огромни надежди на малките си модели 500 и Panda, които играят сериозна роля на пазара на миниколите. Там делът на италианците е 30%.
Големият проблем за компаниите, които са си поставили за цел да вървят нагоре по начина, избран от Ford и Renault, е липсата на гаранция, че стратегията им ще сработи. На тях добре им е познат пътя обратно – от върха към дъното, и сега рискуват отново да се случи същото. Още повече, че на пазара в Европа има и един друг сериозен играч, който еднакво добре произвежда както масови модели, така и премиум-автомобили – германския Volkswagen.
В същото време най-важното са клиентите. Повечето от тях искат автомобилите им да са с възможно най-високо ниво на оборудване. И не бива да бъдат разочаровани, защото всичко зависи от тях. Така че ако днес си на върха, утре можеш да се озовеш по средата. А вдругиден – още по надолу, завършват IHS Automotive.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
преди 12 години Някой тр. да замести цунамито от безработни в Европа, като купувачи на нови автомобили. Дали в страните БРИК го има този потенциал ? ... дискусионен въпрос. отговор Сигнализирай за неуместен коментар