Тези дни американското издание Cunsumer Reports обяви електричката Tesla Model S за автомобила, доставящ най-голяма удовлетвореност на своите собственици. 99 от общо 100 запитани са потвърдили, че са напълно доволни от решението си да изберат този модел. Журналистите, тествали машината, пък я определиха като "една от най-добрите" в цял свят.
В Европа обаче подобни коли са екзотика, като са обвити предимно с митове и легенди. Изданието CarTimes избра 5 от тях и се опита да ги отрече или потвърди.
Мит №1 - електромобилът идва от бъдещето
Мнозина все още вярват, че машините с двигатели с вътрешно горене са миналото, а бъдещето принадлежи на електрически транспорт. Това, меко казано, не е вярно. Първият електромобил се появява още през 1828 г. или цели 57 години преди бензиновия автомобил. И дълго време точно колите на електричество са считани за далеч по-перспективни. Само че заради ниския си запас на енергия и усъвършенстването на колите с двигател с вътрешно горене, електромобилите постепенно попадат в забвение.
Опитите да се пускат возила, задвижвани от електричество, продължават десетилетия, но и до ден-днешен на тях им пречи отсъствието на евтини, компактни и мощни акумулатори, осигуряващи преход без зареждане, съвместим с този на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Все пак в тази насока се работи много сериозно и нещата са на път да се променят.
Мит №2 - електромобилите са опасни
Само през октомври в САЩ бяха регистрирани 3 случая на изгорели Tesla Model S след пътни инциденти. Това породи много дискусии за безопасността на подобни машини. Причината за трите инцидента бе механично повреждане на батерията, довело до късо съединение. Във всичките случаи обаче огънят не влиза в купето, а водачът и пътниците успяват да напуснат колите невредими.
Статистиката показва, че процентът на изгорели електромобили все още е по-нисък от тези при машините с двигатели с вътрешно горене. В това отношение далеч по-опасни са автомобилите, чиито двигатели могат да работят и на газ. А в перспектива това важи и за бъдещите леки коли, които ще бъдат задвижвани с водородни клетки.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура