На пазара има автомобили, в които се влюбваш от пръв поглед. Новото Peugeot 308 не е от тях. Не защото е обикновено, дори напротив. Просто чарът на този модел проличава едва когато свикнеш с него. Френският хечбек е новатор, а те често остават неразбрани, тъй като са твърде напредничави за времето си... Добрата новина е, че свикването не изисква много време. След това вариантите два - харесваш го много или го отричаш напълно.
Въпреки че не е получил ново име, моделът е напълно нов. Всъщност за първи път в историята си Peugeot пуска нов модел със старо име. И така, напълно новият Peugeot 308 е изграден от нулата, на нова платформа, с нови двигатели и нови технологии. Както и с ново виждане за дизайна на автомобилите.
Що се отнася до външните форми на колата, те едва ли ще притеснят някой. Автомобилът изглежда динамично, модерно и пропорционално, а използваната нова платформа му придава по-спортна осанка. Архитектурата носи името EMP2 и е позволила на конструкторите да намалят максимално надвесите отпред и отзад. Редуцирана е също така височината, както и общата дължина. Промените обаче не са повлияли на пространството в интериора, дори напротив. Салонът е по-просторен, а багажното отделение предлага рекордните в класа 470 литра обем.
Именно интериорът на колата е едно от нещата, които превръщат Peugeot 308 в новатор. И които изискват свикване. Воланът, например, е доста малък, като освен това е поставен ниско, а приборите на таблото стоят над него - точно наобратно от това, с което сме свикнали. Липсват и бутоните по централната конзола, дори тези за климатика. Да, автомобилът има климатик, има и всичко останало, но уредите му се командват от голям цветен дисплей с чувствителност при натискане.
Въпросният новаторски интериор се нарича i-Cockpit, като от Peugeot обясняват, че е съставен от четири елемента: компактен волан за интензивни динамични усещания, табло на нивото на очите, за да могат да се разчитат информациите без да се изпуска пътя от очи, висока централна конзола и голям сензорен 9,7’’ екран за интуитивно шофиране.
Въпросните нововъведения няма да допаднат на всеки, не и от първото влизане в колата. Така беше и с мен. Но след няколко часа зад волана странностите на новото 308 започнаха да ми харесват. Уредите наистина се виждат по-добре, въпреки че стрелките на скоростомера и оборотомера се движат противоположно една на друга и съответно - объркващо. Воланът, въпреки миниатюрните си размери, е удобен за всякакви пътища, а дигиталната централна конзола оставя усещане за автомобил от по-висок клас.
За качеството на материалите в купето на новото 308 обаче не трябва свикване. Ще ви допаднат от пръв поглед. Те са с високо качество, меки на допир и издържани на вид. Изолацията от външни шумове е една от най-добрите в този клас, като се дължи не само на новите материали, но и на подобрената аеродинамика - Cx 0,28.
Тук заслугата отново се пада на новата платформа. На нея Peugeot 308 дължи и пътното си поведение. Въпросната EMP2 прави модела по-лек и по-стабилен. Сравнен със старото си поколение, новият 308 е със 140 килограма по-лек, а центърът на тежестта е изнесен с цели 20 см. по-ниско. А това задно с изнесените максимално в краищата на платформата колела доставя на автомобила осезаемо по-добро поведение на пътя. Кренът в завои е минимален, но окачването не може да се нарече твърдо. Инженерите са успели да направят колата неутрална - стабилна при динамично каране, но комфортна и удобна за всеки асфалтиран път.
Един от важните компоненти в колата са двигателите. Те блестят най-вече с икономичност, но все пак е помислено и за любителите на по-високите мощности. При лансирането си 308 разполага с четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели от последно поколение. Мощностите се разпределят от 82 до 156 к.с. при бензина и от 92 до 115 к.с. при дизела.
1.2 l VTi 60 kW - 82 к.с. – 5-степенна ръчна скоростна кутия
1.6 l THP 92 kW - 125 к.с. – 6-степенна ръчна скоростна кутия
1.6 l THP 115 kW - 156 к.с. – 6-степенна ръчна скоростна кутия
1.6 l HDi 68 kW - 92 к.с. – 5-степенна ръчна скоростна кутия
1.6 l e-HDI 85 kW - 115 к.с. – 6-степенна ръчна скоростна кутия
От пролетта на 2014 г. ще бъдат предложени напълно нови Euro 6 агрегати, сред които новият 3–цилиндров бензинов турбо двигател (1.2 e-THP), версии BlueHDi с разход само 3,1 л/100 км. и автоматични 6-степенни скоростни кутии от ново поколение.
1.2 l e-THP 81 kW - 110 к.с. – 5-степенна ръчна скоростна кутия
1.2 l e-THP 96 kW - 130 к.с. – 6-степенна ръчна скоростна кутия
1.2 l e-THP 96 kW - 130 к.с. – 6-степенна автоматична скоростна кутия
1.6 l BlueHDi 88 kW - 120 к.с. – 6-степенна ръчна скоростна кутия
2.0 l BlueHDi 110 kW - 150 к.с. – 6-степенна ръчна скоростна кутия
2.0 l BlueHDi 110 kW - 150 к.с. – 6-степенна автоматична скоростна кутия
Новият френски хечбек може да се похвали и с множество модерни системи за подпомагане на водача. Сред тях е опционалната Driver Assistance Pack, която предлага три функции, които са базирани на радар и разположен в предната част на автомобила: Активен регулатор на скоростта (регулира на скоростта и дистанцията до предходния автомобил), Предупреждение за риск от сблъсък и Аварийно автоматично спиране. Сред базовите системи, които обаче се предлагат при по-високите нива на оборудване, са включени система за наблюдение на мъртвия ъгъл, електрическа ръчна спирачка, камера за движение на заден ход, Рark Assist (Активна помощ при паркиране) и др.
В заключение може да се каже, че Peugeot 308 е силна алтернатива на останалите предложения в сегмента. Този път французинът не опитва да копира или подражава. Той предлага нещо напълно ново и различно. Peugeot 308 е новатор, също като най-популярните и успешни модели на марката. Дали обаче това ще му гарантира успех, предстои да разберем.
Това, което може да очаквате от новия хечбек на френската марка, е комфортна возия, отлично поведение на пътя, качествени материали, голям багажник, нисък разход на гориво и нетипичен салон. Цените в България започват от 28 946 лв. с ДДС за бензиновите версии и от 33 054 лв. с ДДС за дизеловите.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Автомобил за индивидуалисти
Новото Peugeot 308 ще ви накара да се влюбите в него, но не от пръв поглед
13:57 | 25.12.13 г.
Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Кадър на деня за 5 декември
-
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Всяко второ предприятие у нас разполага със собствен уебсайт
-
Гръцкият парламент одобри покупката на ракетни системи за 650 млн. евро от Израел
-
Съд в Истанбул е удължил мярката за задържане на бившия кмет на Истанбул
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата
-
Цената на биткойна е с 30% надолу от рекордния си връх и това е напълно нормално
-
Акциите на "китайската Nvidia" поскъпнаха с над 400% след IPO-то ѝ за 1,1 млрд. долара
-
Иван Искров не е одобрен от Молдовската централна банка за надзорник на BC Moldindconbank S.A.
-
Без увеличаване на данък дивидент и на осигурителните вноски - правителството внася проектобюджета в понеделник
-
Германските фабрични поръчки скачат заради 87% ръст в транспортния сектор
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Тихомир Тошев: Около 25% от кредитополучателите дават половината от дохода си за покупка на жилище
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Иван Искров не е одобрен от Молдовската централна банка за надзорник на BC Moldindconbank S.A.
-
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
-
SOFIX отчете близо 2% седмичен ръст до нов 17-годишен връх
-
Акционерите на „Софарма“ са гласували междинен дивидент от 8,8 ст. на акция
2


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО