Хората обичат автомобилите си и въпреки екологичните и трафик предизвикателствата финансите остават най-значимия фактор при притежаването и използването им, сочи проучване на международния доставчик на технологии за автомобилната индустрия Continental.
Според резултатите от проведеното в САЩ, Германия, Франция, Япония и Китай проучване цели 97% от анкетираните намират шофирането за комфортно, а 93% му се наслаждават. Много малко хора се чувстват гузни, като само 7% намират шофирането за неразумно.
Желанието за притежаване на автомобил или удоволствието от шофирането не са зависими от възрастта или местоживеенето. За 85% от младите до 30 годишна възраст притежаването на автомобил все още е приоритет. Един от всеки двама градски жители смятат притежаването на автомобил за важно като 69% обичат шофирането, също толкова колкото и живеещите извън градовете.
“Шофирането е, и ще остане, основно движено от емоция и по-малко от разум. По-големият брой хора обичат шофирането и не желаят да се разделят с автомобила си при ежедневно пътуване. Ние също не очакваме значително намаляване на личното използване на автомобил в средносрочен план.”, отбелязва председателят на изпълнителния съвет на Continental д-р Елмар Дегенхарт.
Решението за придобиване на шофьорска книжка като начин за навлизане в света на индивидуалната мобилност продължава да зависи от финансовите възможности, както и притежанието на автомобил. За 2/3 от хората под 30 годишна възраст финансовите разходи са на първо място при взимане на решение. Почти същия процент от жителите над 30 годишна възраст, но с шофьорска книжка, които не притежават автомобил, слагат финансите като основна причина за притежаване на автомобил.
Голямата част от автомобилите (83%) са лична собственост и само един процент използват услуги за споделяне, а шофьорите извън градовете предпочитат да използват автомобилите си ежедневно, въпреки увеличаващия се трафик.
Така нареченото “смартфон” поколение отдава значение на динамиката на автомобила, неговия имидж и комфорт, твърди проучването. В Германия например само 35% от младите на възраст до 25 години биха предпочели по-малък автомобил с цел опазване на околната среда. Така че не е учудващо, че по-голямата част от участниците в анкетата смятат имиджа на автомобила за най-важен – 59% считат, че трябва да притежават автомобил, който е харесван и от другите.
Като цяло, шофьорите в Германия, включително и по-възрастните, са отворени към нови технологии и много от тях разчитат на автоматизираните функции да им помагат при шофиране. Например, повече от 2/3 от шофьорите желаят да използват автоматизирано шофиране при опасни ситуации или монотонни преходи.
Мнозинството шофьори - 72%, търсят подобрен трафик контрол чрез обмен на данни, запис на случващото се при шофиране интересува 69%, а планирането на поддръжка на автомобила основано на реални данни е предпочитано от 63%.
В същото време технологии и услуги за проследяване на шофирането не са харесвани от водачите – в момента само 37% от участниците в проучването биха позволили наблюдаване или запис на стила им на шофиране от системи в автомобила с цел намаляване на застрахователната премия. Основната причина за това явление е защитата на данните, сочи информацията.
За бъдещето на автомобилите Дегенхарт предвижда: “За да подобрим привлекателността на автомобилите трябва да има развитие по отношение на тяхната “интелигентност” – не на формата им на собственост или маркетинга. Дигитализацията и автоматизацията са основата на цялостното информационно управление на автомобила и помощта на шофьори при все повече повишаващ се пътен трафик. В тази област е основният потенциал за интелигентно предефиниране на индивидуалната мобилност.”
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Светът няма намерение да се отказва от автомобилите
Новото поколение обаче иска хубави и умни коли, сочат резултатите от проучване
10:44 | 17.02.15 г.
Притежанието на личен автомобил остава приоритет, но младото поколение иска умни и представителни коли. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив с САЩ
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Илон Мъск подготвя Starlink Mobile – новият мобилен оператор от космоса
-
Waymo планира софтуерна сервизна реакция заради инциденти с училищни автобуси
-
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
-
ЕС и Г7 обмислят забрана на морските услуги за износа на руски петрол вместо ценови таван
-
Столична община планира най-мащабната подмяна на публичния транспорт от 15 години
-
Как Русия успява да покрива човешките си загуби на фронта с нови войници
-
Най-високият хотел в света отвори врати в Дубай, подобрявайки рекорда случайно
-
Илон Мъск подготвя Starlink Mobile – новият мобилен оператор от космоса
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Оли Рен: Има рискове за забавяне на инфлацията в еврозоната
1 -
Fitch намали перспективата пред кредитния рейтинг на Унгария на отрицателна
1 -
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
5


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?